فرانسه آماده همکاری با ایران برای مدرن سازی زیرساخت ها است

سفیر فرانسه در تهران به عزم دولت روحانی برای مدرن سازی زیرساخت‌های ایران اشاره کرد و گفت: فرانسه اراده‌ای قوی برای آغاز همکاری با ایران دارد.

به گزارش شانا ، فرانسوا سی نمو، سفیر فرانسه در تهران، امروز (سه شنبه چهارم آبان ماه) در همایش 2 روزه مشترک ایران و فرانسه در حوزه حمل و نقل، گفت: فرانسه اراده‌ای قوی برای گسترش  همکاری با ایران دارد و برگزاری این همایش نشان دهنده این اراده است.

وی افزود: در این همایش، 2 موضوع مهم حمل و نقل ترکیبی و چگونگی تامین سرمایه لازم برای طرح‌ها بررسی می‌شود.

سی نمو به عزم دولت روحانی برای مدرن سازی زیرساخت‌های ایران اشاره و تصریح کرد: فرانسه آماده است تجربه‌های خود را در اختیار ایران قرار دهد.

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی میزبان همایش مشترک ایران و فرانسه در زمینه حمل و نقل ترکیبی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های زیربنایی است.

 رئیس بخش زیرساخت‌های حمل و نقل و مشارکت عمومی - خصوصی، مدیر پروژه، حقوقدان متخصص در مشارکت عمومی - خصوصی، متخصص ترابری مرکزی، مدیر روابط بین‌الملل مدرسه پل و راه و معاون بخش معاونت تبادلات بین‌المللی از جمله سخنرانان فرانسوی این همایش تخصصی هستند.

پس از برجام و لغو تحریم‌ها، توجه به توسعه حمل و نقل عمومی و بهبود زیرساخت‌های این بخش در کشور با سرمایه گذاری خارجی افزایش یافته است .  روزدوشنبه(سوم آبان ماه) وزیران راه و شهرسازی ایران و حمل و نقل و زیرساخت دیجیتال آلمان، 6 سند همکاری حمل و نقلی امضا کردند.

کد خبر 271693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =