افزایش صادرات نفت ایران موفقیتی بزرگ بود

نماینده مجلس دهم گفت: احیای سهم ایران در بازار جهانی نفت، موفقیتی بزرگ برای دولت و کشور تلقی می شود زیرا ایران با گذر از جنگ قیمتی، راهبرد خود را محقق کرد.

مجید کیان پور در گفت‎ و گو با خبرنگار شانا با اشاره به روند رو به رشد صادرات نفت ایران اظهار کرد: باید از راهبردهای منطقی و سیاست های که منافع ملی را تامین می کند بدون سوءگیری حمایت کرد زیرا وضع کنونی ایران از منظر امنیت و جایگاه بین المللی به آسانی محقق نشده است، جوانان این سرزمین برای حفظ آن ایثارگری‎های فراوانی کرده‎اند بنابراین باید از کشور و منافع آن صیانت کرد.

عضو کمیسیون عمران افزود: با اعمال تحریم‌‎ها، سهم ایران در بازار جهانی نفت به حدود 700 هزار بشکه در روز کاهش یافت و می رفت این سهم کمتر شود اما با بهبود شرایط و برچیده شدن تحریم‎های نفتی، ایران به سمت احیای بازار نفت حرکت کرد.

کیان پور در گام نخست 500 هزار بشکه تا یک میلیون بشکه بر صادرات نفت و میعانات گازی افزود البته در این مسیر برخی کشورها نسبت به بازگشت سریع ایران به بازار تردید داشتند اما تدابیر به کار گرفته شده از سوی دولت و تیم نفتی آن، این موضوع را محقق کرد.

وی گفت: از یک سو کارشکنی های برخی کشورها و از سوی دیگر تحولات منطقه و بازار انرژی، برای ایران ایجاد مسئله کرد اما آنچه امروز شاهد آن هستیم افزایش صادرات نفت ایران و احیای سهم است و افزون بر این، نشست اخیر اوپک در الجزایر نشان داد ایران در سیاست‎های نفتی قاطع است و از جنگ‎های نفتی هراس ندارد.

کیان پور تصریح کرد: تجربه مسئولان ایرانی در تحولات نفتی اندک نیست و دیگر پدیده‎ها در حوزه نفت برای ایران تازگی ندارد.

این نماینده مجلس افزود: روند افزایش صادرات نفت ایران ادامه خواهد یافت و همزمان برای تکمیل زنجیره ارزش و تولید فرآورده‎های نفتی طرح های پالایشی و فرآورشی خود را توسعه می دهد.

وی گفت: تکمیل زنجیره ارزش همانند احیای سهم ایران برای ما ارزشمند است زیرا بر اساس اهداف برنامه های توسعه و سند چشم انداز باید ارزش افزوده در نفت و گاز ایجاد کرد.

کد خبر 271699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =