پارک انرژی در استان مرکزی ساخته می‌شود

رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: نیروگاه یک مگاواتی اراک نخستین مجموعه نیروگاهی کشور است که به‌عنوان پارک انرژی شناخته خواهد شد.

به گزارش شانا، محمدصادق قاضی‌ زاده، رئیس پژوهشگاه نیرو در مراسم بهره برداری از نخستین نیروگاه مگاواتی خورشیدی کشور در اراک گفت: باید در حوزه انرژی به گونه‌ای توانمند شویم که بتوانیم با استفاده از این بخش نه تنها نیاز داخلی را تامین کنیم، بلکه علاوه بر ثروت آفرینی، زمینه برای صادرات نیز مهیا شود.

وی در باره ساخت نیروگاه یک مگاواتی اراک نیز افزود: هدف از اجرای این پروژه، ایجاد یک پارک انرژی در استان مرکزی است، زیرا شهر اراک جایگاهی مناسب برای این امر است، نیروگاه یک مگاواتی که در اراک احداث شده نخستین مجموعه نیروگاه‌هایی است که به‌عنوان پارک انرژی شناخته خواهد شد.

حمید چیت چیان، وزیر نیرو، یکشنبه (دوم آبان ماه) در آئین بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه یک مگاواتی خورشیدی کشور در اراک، گفت: امروز در دنیا بهره‌گیری از انرژی خورشیدی افزایش یافته و توسعه آن در کشور ما نیز رو به فزونی است.

وی افزود: انرژی خورشیدی موثرترین راه تامین برق پایدار کشور است، همچنین به منظور حمایت از تولید انرژی‌های پاک به ازای هر کیلو وات ساعت، سه هزار و ٧٠٠ ریال به تولیدکنندگان این انرژی‌ها در کشور پرداخت می‌شود.

چیت چیان تصریح کرد: سیاست اصلی دولت تدبیر و امید توسعه بهره‌گیری از انرژی‌های پاک بوده و دولت به این منظور خرید تضمینی را در دستور کار قرار داده است.

وزیر نیرو عنوان کرد: تا پایان امسال، نیروگاه‌های برق خورشیدی کشور با توانایی تولید بیش از ١٠ مگاوات برق در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی درباره نیروگاه برق خورشیدی اراک نیز گفت: این نیروگاه نمونه‌ای از تلاش موثر در توسعه انرژی‌های پاک در کشور به شمار می رود که با بهره‌گیری از توان مهندسی ایرانی و فناوری‌های نو خارجی، ساخته شده است.

کد خبر 271702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =