2 زمین چمن مصنوعی در شهرستان جهرم  افتتاح شد

2 زمین چمن مصنوعی در شهر خفر از توابع شهرستان جهرم و استادیوم آزادی شهرستان جهرم تحت عنوان طرح‌های عمرانی مناطق نفتخیز تکمیل و به مردم این شهرستان اهدا شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن امیریان، مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‎خیز در شورای اداری شهرستان جهرم و در آئین افتتاح 2 زمین چمن مصنوعی در این شهرستان، با بیان این‌که استان فارس جز اولویت‌های طرح‌های عمرانی مناطق نفتخیز است، گفت: این طرح‌ها در قالب ۵۶۶ پروژه با اعتبار ۳۵۵ میلیارد تومان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در استان فارس اجرا می‌شود که از این تعداد ۵۵۶ طرح با تأمین اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی با بیان این‌که هیچ ارگانی در کشور به اندازه وزارت نفت برای تقویت فوتبال استان فارس فعالیت نکرده است، افزود: تربیت بدنی، آموزش و درمان در طرح‌های توسعه‌ای بیشتر مورد استقبال عمومی واقع شده و بر همین اساس تمرکز طرح‌های عمران مناطق نفتخیز وزارت نفت بر آن قرار گرفته است.

امیریان به مهار رشد منفی ۵ درصد اقتصاد در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: بخش مهمی از این جهش اقتصادی به بخش نفت مربوط است، این در حالی است که دولت به برخی از نهادها از جمله نفت بدهی دارد. 

وی با بیان این‌که بدهی‌های وزارت نفت راه توسعه صنعت را بسته است، ادامه داد: پرداخت این بدهی‌ها نیاز به سرمایه دارد و می‌تواند توسعه صنعت نفت و رشد اقتصاد کشور را به همراه داشته باشد.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفتخیز قراردادهای جدید نفتی را راهی برای تأمین سرمایه لازم برای توسعه صنعت نفت دانست و ادامه داد: این قراردادها بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه تدوین شده‌اند و همچنین منطبق بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و لازمه تأمین اعتبارات به صورت تضمین شده است.

دفاع از سهم بازار نفت مهم تر از دفاع مرزها است

سید محمد علی افشانی، استاندار فارس نیز در این مراسم به شرایط دشوار اداره کشور در دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: دولت تدبیر و امید در شرایطی کار را تحویل گرفت که تورم، تحریم‌ها و ارتباطات ضعیف جهانی عرصه را برای کشور تنگ کرده بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه دولت با تک نرخی کردن تورم توانست ثبات را به بازار برگرداند و با وجود کاهش جهانی بهای نفت نوسان بهای ارز طی سه سال گذشته کمتر از ۵ درصد بود.

افشانی گفت: در دولت یازدهم برای اولین بار طی 20 سال اخیر تراز صادرات غیر نفتی کشور مثبت شد و این اتفاق تاریخی برای اقتصاد کشور است.

وی با بیان این‌که آرزوی همه خروج از وابستگی نفت است، خاطرنشان کرد: با این وجود اقتصاد کشور همچنان وابسته به نفت است و نمی‌توان نفت را کنار گذاشت.

استاندار فارس ضمن قدردانی از تلاش وزارت نفت برای بازپس‌گیری سهم بازار نفت در دوران پسا تحریم، گفت: اقدام برای بازپسگیری سهم بازار نفت دشوار و ناممکن بود، اما تلاش وزارت نفت در این راه ستودنی است.

وی با اذعان به این‌که دفاع از سهم بازار نفت مهم‌تر از دفاع مرزها در این برهه اقتصادی است، ادامه داد: مسیر توسعه کنونی نفت به درآمدهای نفتی گره خورده است و برای دفاع از این سهم نیاز به سرمایه به منظور توسعه و تولید بیشتر داریم.

افشانی عزم مردم را برای آبادانی هر منطقه لازم و ضروری دانست و گفت: اقداماتی که دولت برای توسعه و رشد هر منطقه انجام می‌دهد بدون همت و یاری مردم بی معنی است و برای رفع مشکلات، اولین گام حضور و همیاری مردم است.

به گزارش شانا، روز شنبه (اول آبان‌ماه)، 2 زمین چمن در شهرهای خفر و جهرم استان فارس با اعتباری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان تحت عنوان طرح‌های عمرانی مناطق نفتخیز وزارت نفت به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 271704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =