همه تلاش وزارت نفت استفاده از ظرفیت شرکت‌های ایرانی است

دبیر کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزیر نفت اعلام کرد در الگوی جدید قراردادهای نفتی، همه تلاش وزارت نفت استفاده از ظرفیت شرکت‌های ایرانی است.

عبدالحمید خدری در گفت‎و‎گو با خبرنگار شانا درباره حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت در نشست امروز (سه شنبه، چهارم آبان ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزیر نفت امروز گزارشی جامع و مستند برای پاسخ به پرسش 2 تن از همکاران ارائه کرد، مسائل حاکمیتی در قراردادها از جمله این پرسش‎ها بود و مهندس زنگنه در این باره اطمینان دادند که موارد این چنینی به شکل جامع پیش بینی شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی افزود: وزیر نفت در باره حضور شرکت‎های ایرانی در طرح های نفتی با استفاده از الگوی جدید قراردادهای نفتی گفت که وزارت نفت در گام نخست، شرکت‎های داخلی را برای مشارکت در طرح‎های نفتی ارزیابی کرد و 11 شرکت ایرانی معرفی شد و محدودیتی برای افزودن توان داخلی وجود ندارد.

خدری گفت: هم اکنون اعلام عمومی برای شرکت‎های خارجی انجام شده است که آنها می توانند در این زمینه اقدام کنند؛ اما وزیر نفت امروز بر استفاده از توان شرکت‎های داخلی تاکید بسیار داشت زیرا باوجود حضور شرکت‎های خارجی، آنها مکلف به انتخاب شریک ایرانی هستند.

این نماینده مجلس افزود: وزیر نفت بر مبنای تایید چارچوب قراردادهای نفتی در هیئت تطبیق مقررات در حال فعالیت است. افزون بر این، امروز دوباره تکرار شد موارد 15 گانه نیز از سوی وزارت نفت و دولت اصلاح شده است که سرانجام با اصلاحات انجام شده، مصوبه در هیئت تطبق تایید و ابلاغ شد.

کد خبر 271720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =