نخستین افزایش مصرف گاز در بخش خانگی کلید خورد

مصرف گاز بخش های خانگی و تجاری کشور با ورود موج جدید سرما و بارش نخستین برف پاییزی در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی شاهد افزایش 100 میلیون مترمکعبی بود.

به گزارش خبرنگار شانا، طی هفته گذشته روزانه ١٦٠ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی و تجاری مصرف شد و این در حالی است که این مقدار طی هفته جاری به ٢٦٠ میلیون مترمکعب رسیده است.
 
برپایه گزارش سازمان هواشناسی، امروز و فردا (5 و 6 آبان ماه) در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، ارتفاعات استان های گیلان و مازندران شاهد بارش برف خواهیم بود.

برف، زمستان، کولاک، سرما 4

 اردبیل (چهارشنبه، پنجم آبان ماه)
 
در زمان تولید این گزارش (ساعت 9 صبح روز چهارشنبه، پنجم آبان ماه) دمای اردبیل منفی 1 درجه، تبریز سه درجه، ارومیه چهار درجه و زنجان 6 درجه گزارش شده است.
 
کاهش دمای هوا در نیمه شمالی کشور و استفاده مشترکان از وسایل گرمایشی، نخستین افزایش مصرف را در سال 95 کلید زد. با سرد سردن دمای هوا و نصب وسایل گرمایشی، مشترکان بخش های مختلف مصرف در زمان نصب و برای عبور بدون حادثه از فصل سرما، نکات ایمنی را رعایت کنند.
 
براین اساس، مشترکان گاز پیش از نصب بخاری، مسیر دودکش را بررسی کنند تا مسدود نباشد و از دودکش با کلاهک H استفاده کنند. دقت کافی برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی، متناسب با نیاز محیط های مسکونی که از بخاری استفاده می کنند از دیگر راه های پیشگیری از بروز حادثه است.
 
از سوی دیگر، اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن وسایل گرمایشی، دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز و بازبینی دودکش آن ها از راه های پیشگیری از خطر نشت گاز است.
 
شرکت ملی گاز ایران با توجه به افزایش تولید گاز، اجرای تعمیرات اساسی واحدهای پالایشی، خطوط و تاسیسات انتقال و توزیع گاز و ذخیره سازی مناسب این سوخت پاک در مخازن شوریجه و سراجه، آمادگی کامل را برای تامین سوخت مورد نیاز بخش های مختلف دارد، اما مصرف بهینه گاز در بخش خانگی، امکان افزایش تحویل به دیگر بخش های مصرف از جمله نیروگاه ها و صنایع را در فصل زمستان فراهم می کند.

 

برف، زمستان، کولاک، سرما 3  

جاده ادربیل به آستارا (چهارشنبه، پنجم آبان ماه)

برف، زمستان، کولاک، سرما 2  

تاسیسات تقویت فشار گاز اردبیل (سه شنبه، چهارم آبان ماه)

برف، زمستان، کولاک، سرما 1

کد خبر 271732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =