ایران از حضور شرکت‎های بین‎المللی در طرح‎های نفتی استقبال می کند

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: ایران در چارچوب قوانین و برخی اولویت‎ها از حضور شرکت‎های بزرگ غربی و آسیایی در طرح‎های توسعه‎ای صنعت نفت و گاز استقبال می کند.

سید علی ادیانی در گفت‎و‎گو با خبرنگار شانا، درباره حضور شرکت‎های بزرگ بین المللی نفت و گاز در طرح‎های توسعه ای صنعت نفت و گاز ایران اظهار کرد: ایران برای جذب سرمایه‎های خارجی یک خط قرمز دارد آن هم تامین منافع ملی و تکرار نشدن قراردادهای نامناسب برای کشور است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی افزود: از حضور شرکت‎های بین المللی که پیشینه ای مطلوب در تعامل با ایران دارند استقبال می کنیم و ممکن است از خطای برخی شرکت های خارجی که ایران را در زمان تحریم در تنگنا قرار دادند گذشت کنیم اما این اشتباه آنها از حافظه ملت ایران پاک نمی شود.

این نماینده مجلس دهم گفت: شرکت‎های که در زمان اعمال تحریم‎ها با ایران همکاری مطلوب کردند، اکنون در فهرست اولویت برای توسعه ای همکاری‎های نفتی قرار دارند.

وی افزود: برای توسعه ای همکاری با شرکت‎های خارجی، رویکرد ایران تنها به حضور شرکت‎های غربی معطوف نیست، از این رو، شرکت‎های بزرگ آسیایی که قادر به مشارکت با شرکت‎های داخلی در چارچوب قوانین جاری کشور هستند، برای همکاری نفتی در اولویت قرار دارند.

کد خبر 271736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =