فرصت‎های سرمایه‎گذاری شرکت ملی نفت ایران در فراساحل معرفی شد

فرصت‎های سرمایه‎گذاری شرکت ملی نفت ایران در بخش فراساحل، در نمایشگاه انرژی فراساحلی 2016 که در آمستردام هلند در حال برگزاری است تشریح شد.

به گزارش خبرنگار شانا، تالین منصوریان، کارشناس ارشد مدیریت سرمایه گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت ایران دیروز (سه شنبه، چهارم آبان ماه- 25 اکتبر) در نخستین روز برگزاری نمایشگاه و کنفرانس بین المللی انرژی فراساحلی در هلند، به معرفی فرصت های سرمایه گذاری این شرکت در بخش فراساحل پرداخت.

منصوریان استراتژی ها، رویه ها و چارچوب های سرمایه گذاری در شرکت ملی نفت ایران را تبیین کرد و گفت: صنعت نفت ایران به عنوان نخستین کشور دنیا در برخورداری از ذخایر گاز و چهارمین کشور دنیا در برخورداری از ذخایر نفت، موقعیت ویژه ای برای جذب سرمایه دارد.

وی در زمینه فعالیت های بالادست شرکت ملی نفت ایران در حوزه اکتشاف، تولید و توسعه به قراردادهای جدید نفتی به عنوان نقشه راه جدیدی برای جذب سرمایه و انتقال فناوری اشاره کرد و گفت: شرکت ملی نفت ایران، توسعه میدان های خود را با استفاده از سبدی از قراردادها مانند قراردادهای بیع متقابل و قراردادهای جدید نفتی که نوع پیشرفته تری از بیع متقابل است، در دستور کار قرار داده است.

منصوریان به ویژگی های قراردادهای جدید نفتی از جمله بلندمدت بودن و ضرورت انتقال فناوری اشاره کرد و افزود: فرایند پیش ارزیابی شرکت های بین المللی آغاز شده است و با دریافت اطلاعات شرکت های متقاضی در نوامبر، نتایج این ارزیابی در دسامبر امسال اعلام می شود.

وی همچنین به استراتژی جدید شرکت ملی نفت ایران مبنی بر واگذاری پروژه های ال ان جی و ان جی ال به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: شرکت ملی نفت از سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در این پروژه ها استقبال می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، صنعت نفت ایران امسال برای نخستین بار با برپایی یک سالن اختصاصی، در نمایشگاه سالانه انرژی فراساحلی هلند OEEC 2016 حضور پیدا کرده و معرفی فرصت های سرمایه گذاری بخش فراساحل را در میدان های فردوسی، گلشن، سلمان، فروزان، سروش، نوروز، درود، فرزاد A و B، بلال، کیش، پارس شمالی و فاز 11 پارس جنوبی در دستور کار قرار داده است.  

بر اساس اعلام نمایندگی شرکت CBC هلند در ایران، این نمایشگاه بزرگترین رویداد در صنعت فراساحلی، نفت و گاز در اروپاست و  شرکت کنندگان آن، راه حل ها و خدمات خود را در این حوزه ها به مخاطبان ارائه می کنند؛ در حاشیه نمایشگاه نیز کنفرانسی به منظور معرفی موقعیت های پروژه های فراساحلی در خلیج فارس و دریای خزر به صاحبان و سرمایه گذاران این صنعت در اروپا برگزار می شود.

نمایشگاه صنعت فراساحلی هلند در آمستردام در فضایی به وسعت  ٢٣ هزار متر مربع و با حضور بیش از ٦٦٠ شرکت کننده از ٨٦ کشور دنیا از دیروز (چهارم آبان ماه- 25 اکتبر) آغاز به کار کرده است و امروز (پنجم آبان ماه- 26 اکتبر) به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 271739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =