مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس، مدیر منتخب کشوری شد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در پنجمین همایش ملی پدافند غیرعامل به عنوان مدیر منتخب نمونه کشوری در حوزه پدافند غیرعامل معرفی و از وی تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار شانا، پنجمین همایش ملی پدافند غیرعامل با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدیران دستگاه‎های اجرایی کشور در سالن همایش‎های صدا و سیما در تهران برگزار شد.

در این همایش هاشم نامور، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس به عنوان مدیر منتخب نمونه کشوری در حوزه پدافند غیرعامل معرفی و با اهداء لوح سپاس از وی تجلیل شد.

شرکت پالایش نفت بندرعباس همچنین موفق به اخذ رتبه برتر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سال 94 شرکت‎های پالایشی کشور نیز شده است که در هفته ایمنی و آتش نشانی در ابتدای مهر امسال از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی کشور مورد تجلیل قرار گرفت.

پالایشگاه بندرعباس پیشگام در انجام مطالعات مفهومی پدافند غیرعامل

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در رابطه با اقدامهای این شرکت در حوزه پدافند غیرعامل گفت: علاوه بر برگزاری بیش از 100 مانور در طول سال، نخستین پالایشگاه هستیم که پدافند غیر عامل را به صورت مطالعه مفهومی در راستای مخاطرات و نقاط ضعف با توجه به موقعیت پالایشگاه بندرعباس به لحاظ تولید انرژی و ژئوپلیتیک منطقه انجام دادیم که مورد تائید سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز قرار گرفت.

نامور افزود: برگزاری رزمایش مشترک شرکت‎های زیرمجموعه وزارت نفت در هرمزگان با محوریت پالایشگاه بندرعباس و با هدف مقابله با خرابکاری و افزایش توان مقابله برای نخستین بار، امضای تفاهم‎نامه مشترک همکاری با شرکت‎های نفتی و صنایع غرب بندرعباس برای آمادگی در شرایط اضطراری، راه اندازی سامانه ارتباطی ستاد مدیریت بحران استان، برگزاری نشست‌های تخصصی با دستگاه‎های اجرایی و صنایع و ستاد پدافند غیرعامل استان به منظور هماهنگی بیشتر و بروز رسانی و تدوین دستورالعمل‎های پدافندی از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل در شرکت پالایش نفت بندرعباس بوده است.

وی تصریح کرد: در حوزه فضای سایبری نیز به منظور افزایش توان مقابله و امنیت فضای مجازی، سامانه مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) و همچنین طرح افزایش ضریب امنیتی مرکز کنترل عملیات شبکه شرکت متناسب با استانداردهای تعیین شده در شرکت پالایش نفت بندرعباس مستقر شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس، با بیان این که هدف پدافند غیرعامل افزایش توان، حفظ آمادگی، واکنش صحیح و به موقع در مقابل حوادث به ویژه حوادث انسان ساز است، افزود: بسیاری از طرح‌هایی که در پالایشگاه به منظور حفظ و افزایش توان تولید مستمر و تامین انرژی مورد نیاز کشور اجرا می شود، هم راستا با اصول پدافند غیرعامل است.

وی، با اشاره به طرح‌های اجرا شده در شرکت پالایش بندرعباس که مرتبط با پدافند غیر عامل گفت: ساخت و بهره برداری از سه مخزن 500 هزار بشکه ای، آماده سازی خط 20 اینچ و ایجاد ارتباط لازم با خطوط انتقال و صادرات فرآورده‌ها در شرایط اضطرار، مقاوم سازی واحد آب، برق و بخار پالایشگاه، طرح ضد حریق کردن سازه‎ها، طرح آمادگی برای مهار آلودگی دریا در صورت نشت مواد نفتی، تقویت زیرساخت‎های حراستی و امکان استفاده از برق و واحد آبگیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس در شرایط اضطرار از جمله طرح‎های مرتبط با اصول و اهداف پدافند غیر عامل است که در پالایشگاه بندرعباس اجرا شده است.

شرکت پالایش نفت بندرعباس یکی از 9 شرکت پالایشی کشور است که در فضایی به وسعت تقریبی 700 هکتار در کرانه شمالی آبهای خلیج فارس و مجاورت شهر بندرعباس احداث و در سال 1376 مورد بهره برداری قرار گرفت .

ظرفیت اسمی پالایشگاه بندرعباس تا پایان تیرماه سال 1387 به میزان  232 هزار بشکه در روز بوده است که در مرداد 1387 به ظرفیت 320 هزار بشکه در روز رسید.

همچنین این شرکت در سال 1391 بدون سرمایه گذاری 30 هزار بشکه در روز خوراک پالایشگاه را افزایش داد و هم اکنون با ظرفیت 350 هزار بشکه در روز مشغول فعالیت است و خوراک آن شامل 300 هزار بشکه نفت خام سنگین و 30 هزار بشکه میعانات گازی استحصالی از منابع گازی سرخون و 20 هزار بشکه نفت خام سبک جزیره هنگام است و بیشترین فرآورده های میان تقطیر را تولید می کند.

هم اکنون حدود 18 درصد پالایش نفت خام داخل کشور و به تبع آن فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور در پالایشگاه بندرعباس تولید می شود.

کد خبر 271783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =