استفاده از گاز طبیعی حفظ محیط زیست را تضمین می کند

حفظ و حمایت از محیط زیست در دنیای امروز یکی از مسائل مهم دولت‌هاست.

به گزارش شانا، شکل‌گیری و گسترش کلان‌شهرها و توسعه صنعت در کشورهای در حال توسعه، با وجود مزایای ناشی از آن، تهدیدی جدی برای محیط زیست محسوب می‌شود.
 
کشورهای مختلف برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده اند که بیشترین پروژه‌های کاهش گازهای گلخانه‌ای در کشورهای چین و هند بوده است.

در این کشورها بیش از 220 پروژه درباره کاهش گازهای آلاینده ارائه شده است که انتظار می‌رود تولید گازهای گلخانه‌ای بیش از سه میلیارد تن کاهش یابد.

با این حال بر اساس آخرین گزارش شرکت بی‌پی در سال 2015، مصرف تمام سوخت‌ها به جز زغال سنگ افزایش یافته است که این میزان مصرف در بخش گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک و دوست‌دار طبیعت، در جهان 0.4 درصد رشد داشته است.

بر اساس گزارش ارائه شده، بزرگترین کاهش مصرف گاز در جهان در پنج کشور آلمان، ایتالیا، اوکراین، فرانسه و انگلستان بوده که در مقابل آمریکا، و ایران به ترتیب با 2.9 و 6.8 درصد بیشترین افزایش رشد مصرف گاز را داشتند.

ایران با در اختیار داشتن دومین ذخایر گازی جهان و چهارمین تولید کننده گاز طبیعی در جهان، در توسعه و استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک، نسبت به کشورهای دیگر، جایگاه بهتر و مناسب‌تری دارد به‌گونه‌ای که در سال 2014 نسبت به سال پیش با تولید 172 میلیارد مترمکعب گاز 5.2 درصد رشد را در یک سال کسب کرده و با مصرف 170.2 میلیارد مترمکعب، 6.8 درصد رشد مصرف را پشت سرگذاشته است.

این موضوع حاکی از آن است که ایران بهترین موقعیت و جایگاه را در استفاده از گاز طبیعی میان سایر کشورها در اختیار دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

کد خبر 271785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =