شرایط برای سرمایه گذاری فنلاند در بخش پایین دستی پتروشیمی ایران مهیاست

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: طرح‌ها و پروژه‌های زیادی در بخش پایین دستی پتروشیمی ایران مهیاست . شرکت‌های فنلاندی در بخش ارائه دانش فنی و تکنولوژی و همچنین در بخش سرمایه گذاری مشترک قابلیت همکاری را با ایران دارند.

به گزارش شانا به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، مجتبی خسروتاج، امروز (چهارشنبه پنجم آبان ماه) در آیین گشایش توسعه روابط اقتصادی ایران و فنلاند که با حضور سائولی نینیستوو، رئیس‌جمهوری فنلاند و وزیر تجارت خارجی آن کشور برگزار شد گفت: با توجه به زیرساخت‌ها و سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش‌های مختلف صنعتی، باید به دنبال توسعه همکاری‌های فنی و تکنولوژیکی و سرمایه گذاری مشترک با طرف فنلاندی باشیم.

وی با اشاره به ترکیب 24 شرکت فنلاندی حاضر در این همایش اعلام کرد: طرح‌ها و پروژه‌های زیادی در بخش پایین دستی پتروشیمی ایران مهیاست که شرکت‌های فنلاندی در بخش ارائه دانش فنی و تکنولوژی و همچنین در بخش سرمایه گذاری مشترک قابلیت همکاری را با ایران دارند.

خسروتاج افزود: ایران و فنلاند می‌توانند در زمینه انرژی‌های پاک بادی، خورشیدی، زمین گرمایی و نیروگاه‌های فسیلی ـ حرارتی با یکدیگر همکاری کنند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با توجه به جایگاه و ظرفیت بخش معدن در توسعه ظرفیت‌های صادراتی از همکاری سازمان‌های زمین‌شناسی ایران و فنلاند که چند سالی از آغاز آن می‌گذرد، تقدیر کرد و توسعه این گونه همکاری‌ها را زمینه‌ساز سرمایه گذاری در بخش معدن و توسعه صادرات محصولات معدنی در آینده دانست.

کد خبر 271786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =