زمینه سازی برای افزایش برداشت نفت از میدان رشادت

روشن شدن مشعل جدید سکوی F4 میدان رشادت در شامگاه 28 مهرماه، مهمترین رویداد منطقه عملیاتی لاوان در مهرماه امسال بود؛ اقدامی که با برنامه‌ریزی های گسترده و همکاری واحدهای ستادی و تعمیراتی منطقه، زمینه را برای افزایش تولید میدان رشادت فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، بررسی اخبار منطقه عملیاتی لاوان شرکت نفت فلات قاره ایران در یک ماه اخیر نشان می دهد علاوه بر روشن شدن سکوی F4، اتصال مولد گازسوز شماره یک سکوی رشادت (پس از تعمیر) به شبکه برق سکو هم از اقدام های مهم صورت گرفته در این منطقه عملیاتی بوده است.

این اقدام که نیاز به آماده سازی مقدمات و تجهیزات لازم داشت با تلاش کارکنان سکوی رشادت در مهر ماه عملیاتی شد؛ به این ترتیب که تابلو فشار قوی و تعداد 60 رشته کابل آرمدار 300و240 آماده و پروژه نصب تابلو واتصال کابل ها جهت اتصال مولد گازسوز شماره یک سکو اجرا شد.

بر اساس این گزارش، با اتصال این مولد، تعداد خاموشی های سکو و پمپ های درون چاهی به حداقل می رسد و از کاهش تولید نفت و مشکلات پمپ های درون چاهی در اثر خاموش و روشن شدن مداوم می توان جلوگیری کرد.

از سوی دیگر در سکوی رسالت هم تیم تعمیرات دریایی منطقه لاوان با کمترین هزینه، طرح ساخت و نصب پلکان این سکو از آهن آلات بازیافت مخزن شماره ۷ را اجرا کرد؛ همچنین جرثقیل 40 تنی سکوی رسالت که به دلیل نقص فنی از کار افتاد و از سرویس خارج شد، از سوی کارکنان سکو در مدت پنج ساعت تعمیر و مجددا راه اندازی شد.

در یک ماه گذشته، Piperak خطوط لوله گازوئیل و هوای ابزاردقیق تاسیسات فرآورش نفت خام منطقه لاوان اصلاح شد؛ قسمتی از خط لوله هشت اینچ آب آتش‎نشانی اسکله نفتی کنار ایستگاه پمپ های آب شور منطقه تعویض شد؛ پروژه ساخت و نصب بامپر پهلوگیر شناور در سکوی رسالت عملیاتی و عملیات کابل کشی در تاسیسات گازی لاوان ٢ نیز انجام شد؛ همچنین به همت واحدهای برق و اچ اس یی منطقه، تیرهای چراغ برق قدیمی از جاده کمپ سلمان به کمپ رشادت جمع آوری و در مجتمع دریایی سلمان به همت  واحد HSE  مانور ترک سکو  برگزار شد.  



کد خبر 271789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =