رکوردشکنی ایزوایکو در عملیات راه اندازی سکوی 18B

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران(ایزوایکو) اعلام کرد: شرکت مبین سازه گستر از شرکت‎های زیرمجموعه ایزوایکو توانست عملیات راه‌اندازی سکوی (18B) پارس جنوبی را در مدت 62 روز به پایان برساند و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند.

به گزارش شانا، حمید رضاییان اصل امروز (چهارشنبه،5 آبان ماه) در جمع خبرنگاران افزود: این سکو نخستین سکوی اقماری نصب شده در فاز 17 و 18 پارس جنوبی است که عملیات نصب آن در 15 مرداد ماه امسال از سوی شرکت مبین سازه گستر و عملیات راه‌اندازی سکو از 31 مرداد ماه شروع شد و در مدت 62 روز با راه‌اندازی این سکو به گاز رسید.

وی ادامه داد: رکورد شکنی قبلی ایزوایکو در فاز 16 بوده که در مدت پنج ماه و 10 روز موفق به راه‌اندازی یک سکو شده بود و این بار طی مدت 62 روز سکوی (18B)راه‌اندازی شد.

به گفته وی، سکوی (18B) در مدت 14 ماه در خشکی تکمیل شد و با توجه به این که عملیات ساخت این سکو در خشکی تا 97 درصد انجام شده بود، عملیات راه‌اندازی با سرعت بیشتری انجام شده است.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران (ایزوایکو) تصریح کرد: سکوی (18B) ظرفیت روزانه 500 میلیون فوت مکعب را دارا است که حدود 6 میلیون دلار درآمدزایی خواهد داشت.

بر اساس گزارش ایرنا، رضاییان اصل یاد آور شد: هزینه ساخت این سکو نیز 114 میلیون دلار برآورد شده که 75 درصد این سکو با استفاده از تجهیزات داخلی ساخته شده است و طراحی، ساخت، بارگیری نصب و راه اندازی از سوی کارشناسان شرکت مبین سازه (تابع ایزوایکو) انجام شده است.

ایزوایکو به عنوان بزرگترین صنعت کشی سازی در خاورمیانه است که در حوزه مهندسی و ظرفیت‌ها فعال است ،این مجتمع دارای سابقه 30ساله در بندرعباس بوده که به ساخت کشتی اقیانوس پیما، تعمیرات آن و همچنین سکوهای نفتی و گازی مبادرت می ورزد.

کد خبر 271790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =