همکاری ایران و فنلاند در حوزه انرژی گسترش می یابد

وزیر نیرو گفت: جمهوری اسلامی ایران و فنلاند با امضای تفاهمنامه همکاری از این پس به توسعه همکاری‌های 2 جانبه بویژه در حوزه انرژی می پردازند.

به گزارش شانا، به نقل از ایرنا، حمید چیت چیان عصر امروز (چهارشنبه، 5 آبان ماه) در دیدار با کای موکانین، وزیر توسعه و تجارت خارجی فنلاند، در محل وزارت نیرو افزود: در چارچوب تفاهم نامه ای که صبح امروز بین نمایندگان 2 کشور امضا شد، امکان گسترش همکاری‌ها بویژه در زمینه انرژی فراهم شده است.

چیت چیان ابراز امیدواری کرد، علاوه بر همکاری صاحبان کسب و کار 2 کشور با یکدیگر (business to business)، همکاری‎های دولتی و علمی نیز گسترش یابد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های ایران گسترش واحدهای در مقیاس کوچک، تولید همزمان آب و برق و نیروگاه های تولید پراکنده است تا علاوه بر ارتقای بهره وری انرژی، به کاهش نیاز به انتقال برق دست یابد.

چیت‎چیان با اشاره به افزایش 26 هزار و500 مگاواتی ظرفیت نصب شده نیروگاهی در کشور در پنج سال آینده، خواستار حضور و مشارکت فنلاندی ها در این بازار بزرگ شد.

وی همچنین تصفیه آب و فاضلاب و شیرین سازی آب دریا را از دیگر نیازهای امروز ایران برشمرد.

این عضو کابینه دولت یازدهم حضور شرکت‎های ضمانت صادرات فنلاندی را زمینه ای برای هر چه فعال تر شدن حضور شرکت‎های این کشور در ایران برشمرد و تاکید کرد، تامین فاینانس و فعال شدن روابط بانکی، امکان اجرای پروژه های متعدد از سوی شرکت‎های فنلاندی را در ایران میسر خواهد کرد.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به زمینه های بسیار خوب صنعتی در کشور، تصریح کرد، ایران نمی خواهد خریدار صرف تولیدات فنلاند باشد، بلکه خواهان انتقال فناوری های نوین در همه عرصه‌ها است.

کد خبر 271798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =