۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
  • کد خبر: 271814
نقشه راه 1404 صنعت برق تدوین شد

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع برق ایران (توانیر) از تدوین نقشه راه صنعت برق تا سال 1404 خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، آرش کردی با اعلام این خبر گفت: در این سند که متناسب با سند چشم انداز 20 ساله کشور طراحی شده، به صورت دقیق مشخص شده که در هر شاخص صنعت برق باید در سال 1404 به کجا برسیم.

به گفته این مقام مسئول، همه جهت گیری ها و طرح ریزی های ریز و درشت صنعت برق از این پس بر مبنای این سند چشم انداز خواهد بود.

مدیرعامل توانیر تصریح کرد: دستیابی به ظرفیت بیش از یکصد هزار مگاواتی نصب شده نیروگاهی، کاهش تلفات انرژی به هشت درصد، متوسط بازدهی 42 درصدی نیروگاه ها و افزایش سالیانه سه تا پنج هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر، از جمله شاخص های مطرح شده در این هدفگذاری است.

جمهوری اسلامی ایران هم اکنون با ظرفیت نصب شده نیروگاهی نزدیک به 76 هزار مگاوات، در رتبه نخست منطقه و چهاردهم جهان قرار دارد.

مذاکره با شرکت اسرائیلی صحت ندارد

وی در ادامه، با تکذیب مذاکره با رژیم اشغالگر قدس درباره صنعت نیروگاهی ایران، گفت: چنین موضوعی به هیچ وجه صحت ندارد.

کردی افزود: باز شدن پای رژیم منحوس صهیونیسم به ایران شایعه ای بیش نبوده و صحت ندارد.

بر اساس این گزارش، پیشتر برخی رسانه ها از ورود یک شرکت ترکیه ای به نام «زورلو انرژی» برای ساخت نیروگاه در ایران خبر داده بودند و اعلام کردند که این شرکت ارتباطات گسترده‌ای با نهادها و مقام‌های رژیم اشغالگر قدس دارد.

پیش از این هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نیز از ورود شرکت وابسته به رژیم اشغالگر قدس برای مذاکره به ایران اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته بود: «تا آنجا که خبر دادم هیچ مذاکره، تفاهمنامه‌ یا قراردادی با شرکتی که گفته می‌‌شود اسرائیلی است، نداشته‌ایم و حتی اگر هم این اتفاق رخ دهد، وزارت نیرو در هر مرحله‌ای از مذاکره یا قرارداد این موضوع را منتفی خواهد کرد».

کد خبر 271814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =