ساختار مدیریت کنترل پروژه صدرا تقویت شود

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور توسعه و مهندسی از یارد صنعتی شرکت صدرا در بوشهر بازدید و بر ضرورت تقویت ساختار مدیریت کنترل پروژه صدرا تاکید کرد.

به گزارش شانا، غلامرضا منوچهری در بازدید از یارد صنعتی صدرا اظهار کرد: با توجه به گشایش های ایجاد شده در حوزه توسعه طرح های باقیمانده پارس جنوبی، انتظار می رود رکود ایجاد شده در روند ساخت سکوهای یارد صدرا جبران و جریان اجرای این پروژه ها با سرعت بیشتری دنبال شود.

بر اساس اعلام شرکت نفت و گاز پارس، معاون مدیرعامل در توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در این بازدید با بیان این‎که مشکلات قانونی صدرا از قبیل مسائل بانکی و گمرکی حل شده و تامین منابع مالی هم با سهولت بیشتری انجام می شود، گفت: البته قبلا هم تامین منابع مالی پروژه های این شرکت دچار مشکل نبود، اما به دلیل نبود توازن میان سقف پرداخت های انجام شده با پیشرفت های مورد انتظار امکان پرداخت بیش از این میزان ممکن نبود.

وی خطاب به پیمانکار ساخت سکوهای فازهای 13،14 و 22تا 24 پارس جنوبی گفت: شرکت ملی نفت مشکلی در اجرای تعهدات مالی خود نداشته و پرداخت های پیمانکار را تضمین می کند، البته این تضمین در مقابل فعالیت ها و پیشرفت های صورت گرفته انجام خواهد شد.

منوچهری افزود: این یک فرصت استثنایی است که همگی برای جبران رکود گذشته، انجام رسالت کاری و دفاع از غیرت حرفه ای خود تلاش کنیم.

صدرا از تجربه پیمانکاران فراساحل پارس جنوبی استفاده کند

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور توسعه و مهندسی با تاکید بر این‎که پیمانکاران ایرانی به توان بالایی در زمینه ساخت تاسیسات فراساحلی دست یافته اند، ادامه داد: صدرا می تواند از ظرفیتی که طی سال های اخیر در این زمینه ایجاد شده استفاده کرده و با بکارگیری تجربه ارزشمند متخصصان این حوزه، روند ساخت پروژه های باقیمانده را سرعت دهد.

وی با بیان این‎که ساختار مدیریت کنترل پروژه در شرکت صدرا باید تقویت شود، افزود: ساخت 10 سکوی گازی حجم زیادی از فعالیت در حوزه های مختلف را می طلبد که کنترل و ارزیابی تمامی این حوزه ها نیازمند کار مدیریتی، فکری و مهندسی دقیق است.

 منوچهری کنترل دقیق پروژه را عامل مهمی در ارزیابی فرایندهای مختلف اجرا تا بهره برداری سکوهای باقیمانده در این بخش عنوان کرد و گفت: هرچه کار مهندسی و کنترل پروژه با برنامه ریزی و تحت نظارت بیشتر و در حوزه های تخصصی تفکیک شده انجام شود، پیشرفت های ایجاد شده در جریان مراحل ساخت تا راه اندازی واقعی تر و میزان خطرپذیری احتمالی در مرحله بهره برداری به شکل چشمگیری کنترل می شود.

پارس جنوبی چهره اقتصادی کشور را تغییر می دهد

 وی با اشاره به تاثیرپذیری زیاد رشد اقتصادی کشور از توسعه صنعت نفت، تصریح کرد: نباید تصور کرد که بهره برداری از یک سکوی گازی اثر چندانی در اقتصاد ملی ندارد، در حالی که به دلیل کمبود میزان گاز تولیدی در گذشته، مبالغ زیادی صرف واردات گاز و تامین انرژی مورد نیاز می شد.

منوچهری گفت: خوشبختانه در حال حاضر سکوهای گازی پارس جنوبی یکی پس از دیگری به بهره برداری می رسند تا ضمن تامین مصارف مورد نیاز داخلی، محصولات و مشتقات ارزشمند گازی نیز در چرخه تولید و صادرات قرار گرفته و ضمن صرفه جویی در هزینه ها، ارزآوری قابل توجهی نیز به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به نقش مهم تولیدات پارس جنوبی در تحرک چرخه اقتصادی کشور، ادامه داد: افزایش تولید و صادرات نفت، استفاده از گاز به عنوان خوراک نیروگاه ها، صادرات گاز و مشتقات آن و تولید محصولات با ارزش فراوری شده از جمله بنزین و گازوئیل حاصل برداشت منابع گازی از پارس جنوبی است که می تواند چهره اقتصادی کشور را بیش از پیش تغییر می دهد.

کد خبر 271825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =