صدرا تمام تلاش خود را برای ساخت سکوهای پارس جنوبی بکار گیرد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در بازدید از یارد صنعتی صدرا در بوشهر گفت: تمام تعهدات مالی کارفرما به این شرکت در زمینه تامین کالاها و تحهیزات مورد نیاز انجام شده است و پیمانکار باید تمام تلاش خود را برای ساخت سکوهای گازی پروژه های پارس جنوبی در فازهای 13، 17و18 و 22تا 24 بکار گیرد.

به گزارش شانا، محمد مشکین فام با بیان اینکه ساخت 10 سکوی گازی پارس جنوبی در تعهدات شرکت صدرا قرار دارد، اظهار کرد: با بهره برداری از این سکوها روزانه پنج میلیارد فوت مکعب به ظرفیت برداشت گاز از این میدان مشترک افزوده خواهد شد.

بر اساس اعلام شرکت نفت و گاز پارس، مشکین فام، برداشت این میزان گاز را معادل روزانه 25 میلیون دلار ارزآوری برای کشور دانست و تصریح کرد: صدرا باید هرچه سریع تر تجهیزات و کالاهای باقیمانده در کارخانه های سازنده و یا در محل گمرکات را جهت تسریع در روند اجرای این سکوها به یارد بوشهر انتقال دهد، چرا که تاخیر هرچه بیشتر در این روند، معادل همین میزان زیان به کشور وارد می کند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه یارد صدرا یکی از بزرگترین یاردهای سازنده سکوهای گازی پارس جنوبی است، افزود: طی سال های گذشته، توقف پروژه به دلیل مشکلات زیاد شرکت صدرا بوده که خوشبختانه در مقطع فعلی رفع شده است.

وی با اشاره به اینکه حجم گسترده ای از فعالیت های ساخت سکوها در این یارد متمرکز شده است، ادامه داد: انتظار می رود کالاهای مورد نیاز پروژه ها هر چه سریع تر تامین شده و تحرک بیشتری در جریان اجرای تعهدات مورد نظر صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خاطرنشان کرد: پارس جنوبی پروژه ای ملی و مربوط به تمامی مردم ایران است؛ از این رو کارفرما و پیمانکار هر دو موظفند در راستای جلوگیری از زیان دهی سرمایه های ملی هرچه بیشتر تلاش کنند.

مشکین فام تاکید کرد: اجرای به موقع تعهدات پیمانکار در مرحله کنونی، آزمونی بزرگ برای این شرکت است تا با اتمام موفق آن، در آینده نیز در پیشخوان جبهه اقتصادی و صنعتی کشور حضوری فعالانه و مشارکتی سازنده ایفا کند.

کد خبر 271826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =