ارتباط صنعت و دانشگاه یکی از حلقه های مفقوده کشور است

تولیت آستان امام خمینی (ره) در دیدار با مدیران ایمیدرو، ارتباط صنعت و دانشگاه را یکی از حلقه های مفقوده کشورمان عنوان کرد.

به گزارش شانا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با مدیران سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به وظیفه حکومت ها برای زمینه سازی زندگی بهتر مردم، به نفت و گاز به عنوان یکی از انواع منابع زیرزمینی اشاره کرد و گفت: اگر به این منابع مهم به عنوان یک نعمت خدادادی که باید با اتکا به آن برای آینده «سرمایه گذاری» شود، نگاه نکنیم؛ در واقع آنها را از بین برده ایم.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وی یادآور شد: یکی از مهمترین شعارهای اصلی انقلاب اتکا به خودباوری و «ما می توانیم» است و با توجه به وجود نیروی انسانی خوب ایرانی در گستره دانش های موجود، باید از آن در جهت تولید تکنولوژی استفاده کنیم.

تولیت آستان امام خمینی (ره) با اشاره به موضوع پیوند صنعت و دانشگاه گفت: باید توانمندی دانشگاه در حوزه معدن و شرکت های بالا دستی و پایین دستی آن گسترش یابد؛ چرا که بسیاری از تکنولوژی های خارجی در این زمینه در ایران قابل ایجاد است.

وی ارتباط صنعت و دانشگاه را یکی از حلقه های مفقوده کشورمان خواند و گفت: همیشه دولت ها نسبت به این مسأله حساسیت داشته اند اما چون کسی از کار سخت استقبال نمی کند و خرید فناوری راه آسانتری است، کمتر کسی به سراغ پیوند صنعت و دانشگاه می رود؛ اما اگر به شرکت های دانش بنیان که مدتی است در کشور ایجاد شده اعتماد کنیم، می توان بسیاری از تکنولوژی ها را بومی سازی کرد.

وی با اشاره به وجود مواد اولیه، نیروی انسانی، مدیریت و سرمایه به عنوان لوازم پیشرفت؛ خطاب به مسئولان ایمیدرو گفت: اگرچه ریل گذاری کارها سخت است، اما وقتی ریل ها بر سر جای خود گذاشته شد، آیندگان راحت تر این مسیر را خواهند پیمود.

سید حسن خمینی در پایان با اشاره به وظیفه حاکمیت در قبال مردم، گفت: باید با اتکاء به نقاط قوت به سوی حل مشکلات و رفع آسیب ها اقدام کنیم و مجموعه ایمیدرو هم یکی از سرمایه های مهم کشور را در اختیار دارد که امید است با بکارگیری دانش روز و ارتباط خوب با جهان و دانشگاه ها این امر را به سرانجام برساند.

به گزارش شانا، وزارت نفت با توجه به اهمیت ایجاد پیوند بین صنعت و دانشگاه در مسیر توسعه کشور، نخستین وزارتخانه ای است که با انعقاد قراردادهای بزرگ و تفاهمنامه های همکاری با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی منتخب کشور، بهره مندی از ظرفیت های دانشگاهی را در بخش های پایین دست و بالادست صنعت نفت دنبال می کند.  


کد خبر 271827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =