جمع آوری روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب گاز همراه نفت در خوزستان

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: هم اکنون روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب گاز همراه نفت در استان خوزستان جمع آوری می‌شود.

به گزارش شانا، بیژن عالیپور افزود: ۱۳ پروژه با مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی هفت میلیون مترمکعب گاز همراه دیگر تعریف شده است که هم اکنون در مرحله اجرا و یا ساخت هستند.

وی تصریح کرد: با دستور مقام معظم رهبری، از صندوق توسعه ملی ۸۰۰ میلیون دلار برای نگهداشت و افزایش تولید به شرکت ملی نفت ایران تخصیص یافت که از این مقدار، ۵۵۵ میلیون دلار به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تعلق گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در ادامه درباره مدیریت پسماند در این شرکت افزود: با طراحی و اجرای سیستم‌های جدید مقدار نفوذ آب های آلوده بسیار کاهش یافته است.

عالیپور با اشاره به برنامه‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای احیای کامل تالاب هور هویزه گفت: تالاب هور هویزه به دلیل حفاری چاه‌های نفت تا سه سال پیش خشک بود که با سفر وزیر نفت دستور احیای آن صادر شد.

وی درباره میزان مشارکت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در طرح‌های خدمات شهری از کمک سالانه 300 تا 400 میلیارد تومانی به سازمان‌های مختلف با وجود مشکلات نقدینگی خبر داد و افزود: افزون بر آن در یک سال و نیم گذشته بیش از ۵۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های مختلف استان پرداخت شده است.

رئیس کارگروه نفت و گاز شورای پدافند غیرعامل استان خوزستان با اشاره به لزوم توجه به بحث پدافند غیرعامل گفت: همه تصفیه خانه‌ها، تاسیسات، فاوا و بخش کامپیوتر شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از نظر مسائل امنیتی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی در ادامه به تولید ۴۱ درصد قطعات یدکی و کالای مورد نیاز شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در کارگاه های داخلی اشاره کرد و افزود: تاکنون حدود هشت هزار قطعه درون کشور ساخته شده و ۶ هزار قطعه دیگر نیز در حال ساخت است که امیدواریم این میزان به ۱۰۰ درصد برسد.

وی درباره نقش شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در تولید کشور تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد نفت کشور، تمام خوراک مورد نیاز پتروشیمی ها و ۱۶درصد گاز کشور در این منطقه تولید می شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب درباره مشارکت در ساخت جاده های استان یادآور شد: جاده آبادان ماهشهر هندیجان با ۹۱ میلیارد تومان از سوی شرکت ملی مناطق نفتخیز ساخته شد و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

عالیپور، ساخت جاده ماهشهر به امیدیه، امیدیه به مارون و جایزان، پل مارون به جایزان و سه راهی رامهرمز به پل رامشیر را از دیگر پروژه‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برشمرد.

کد خبر 271888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =