انتقال فناوری و دانش، مسیر تکمیل زنجیره ارزش را هموار می کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت نفت با انتقال دانش می تواند برنامه های تکمیل زنجیره ارزش را نهایی کند زیرا ارزش اقتصادی این موضوع با اهمیت است.

فرهاد فلاحتی، در گفت و گو با خبرنگار شانا درباره انتقال فناوری به صنعت نفت ایران گفت : انتقال فناوری مانند احیای سهم ایران در بازار جهانی نفت با اهمیت است زیرا با انتقال فناوری ، مسیر تکمیل زنجیره ارزش هموار می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: به هر میزان که تولید نفت افزایش می یابد لازم است برنامه های ایجاد زنجیره ارزش را در صنعت نفت شتاب داد زیرا ارزش و پیامدهای اقتصادی که برای کشور ایجاد می کند بسیار بیشتر از خام فروشی است.

این نماینده مجلس دهم گفت: کشور در حوزه فناوری های روزآمد با محدودیت مواجه است. بنابراین، انتقال دانش به صنعت نفت برای رفع تنگناهای حوزه فناوری است، زیرا با ایجاد زنجیره ارزش، تعداد زیادی محصول و کالای نهایی از نفت خام تولید می شود. 

وی گفت: در زمینه انتقال دانش باهدف تکمیل زنجیره ارزش در نفت و گاز به هر میزان تلاش کنیم هنر است زیرا باید صادرات نفت خام را با محصول نهایی و فرآورده های نفتی جایگزین کرد در این صورت دیگر نمی توانند با تحریم ها، فروش و صادرات ایران را محدود کنند زیرا بازار فروش فرآورده بسیار متنوع و گسترده تر است.

عضو کمیسیون آموزش افزود: افزایش صادرات نفت در وضع کنونی به رشد اقتصادی کشور کمک می کند البته این تلاش با پدیده کاهش قیمت نفت مواجه شده که از سوی برخی کشورها مانند عربستان دامن زده می شود . از این رو، باید تلاش کرد از مسیر ایجاد زنجیره ارزش، صادرات غیر نفتی را شتاب داد و از فروش صادرات مواد خام کاست.

 

کد خبر 272015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =