شرکت های آلمانی خواهان همکاری با صنعت پتروشیمی ایران هستند

رئیس اتاق مشترک ایران و المان گفت: امضای تفاهم‎نامه‎ها و مذاکره با شرکت های صاحب نام جهان در حاشیه برگزاری نمایشگاه «K» دوسلدورف آلمان، نشان از اهمیت و جایگاه صنعت پتروشیمی ایران در جوامع بین الملل دارد.

به گزارش شانا امید یراقی، رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان گفت: امضای تفاهم‎نامه‎ها و مذاکره با شرکت‎های صاحب نام جهان در حاشیه برگزاری نمایشگاه «K» دوسلدورف آلمان، نشان از اهمیت و جایگاه صنعت پتروشیمی ایران در جوامع بین الملل دارد.

وی افزود: در نمایشگاه «K» دوسلدورف میان شرکت‎های اروپایی با شرکت‎های پتروشیمی ایرانی  تفاهم‎نامه‎های زیادی امضا شد که می توان گفت این موضوع در فضای پسابرجام برای صنعت پتروشیمی ایران گامی مثبت و رو به جلویی بود.

رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان با اشاره به امضای تفاهم‎نامه‎های مستقیم با شرکت‎های مختلف از جمله توتال، هالدور تاپسو دانمارک، تیسن کروپ آلمان برای تامین دانش فنی، گفت: شرکت تیسن کروپ آلمان خواستار همکاری در طرح‎های PVC صنعت پتروشیمی ایران است، همچنین شرکت هالدور تاپسو دانمارک هم به منظور همکاری در صنایع پتروشیمی ایران با محور تامین کاتالیست، دانش فنی در دوران پسابرجام اعلام آمادگی کرد.

یراقی گفت: اگرچه شرکت‎های اروپایی علاقمند برای همکاری با صنعت پتروشیمی ایران هستند، اما هنوز به دلیل تحریم برای حضور و همکاری بانک‎های اروپایی در ایران محدودیت‎هایی وجود دارد و امیدواریم در آینده نزدیک حل شود.

وی افزود: بانک‎های اتریش و آلمان هم اکنون آماده  حدود یک میلیون دلار تا 25 میلیون دلار سرمایه‎گذاری در زمینه‎های صنایع پایین دستی، ساخت تجهیزات و ماشین‎‌های تبدیل مواد پلاستیک دارند.

کد خبر 272055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =