170 هزار خودروی فرسوده از ناوگان حمل و نقل کشور خارج شد

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: امسال حدود 170 هزار دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین در نقاط مختلف کشور از ناوگان خارج شده است که این تعداد تا پایان امسال به 350 هزار دستگاه خودرو فرسوده می‌رسد.

به گزارش شانا، مهدی نیک دار، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، امروز (دوشنبه 10 آبان ماه) در نشست کارگروه ماده 17 آیین‌نامه اسقاط خودروهای فرسوده در استان مرکزی گفت: 60 هزار تاکسی جدید تا پایان امسال جایگزین تاکسی‌های فرسوده می‌شود.

وی افزود: با توجه به آلایندگی خودروهای فرسوده و حساسیت این مقوله، کارگروهی به ریاست معاون اجرایی رئیس جمهوری و همچنین عضویت نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و نیروی انتظامی و سازمان حفاظت محیط زیست کشور تشکیل شده که به‌صورت ویژه مقوله جایگزینی تاکسی‌ها و دیگر خودروهای فرسوده را بررسی می‌کنند.

نیک دار تصریح کرد: طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با عنوان کلید به کلید اواخر پارسال در کشور آغاز شد که بر اساس آن تا پایان امسال، تعداد قابل توجهی از تاکسی فرسوده اسقاط می‌شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور عنوان کرد: در گذشته طرح اسقاط تاکسی به روش دیگری انجام می‌شد، به طوری که ابتدا باید تاکسی فرسوده اسقاط و پس از گذراندن مراحل مختلف که حدود 2 ماه به طول می‌انجامید، تاکسی جدید به مالک مربوطه تحویل می‌شد، اما در طرح کلید به کلید مالک تاکسی فرسوده پس از ثبت نام در سامانه ستاد، فرآیند اداری و بانکی را می‌گذراند و پس از دریافت کد رهگیری به شرکت‌های خودروساز مراجعه و ابتدا تاکسی جدید را تحویل و سپس تاکسی فرسوده را به شرکت خودرو ساز عودت می‌دهد.

وی گفت: در طرح کلید به کلید تاکسی، میزان 200 میلیون ریال تسهیلات 16 درصد به متقاضیان ارائه شده و تاکسی فروسوده نیز به ارزش 55 میلیون ریال از مالک خریداری می‌شود.

نیک دار افزود: امسال حدود 170 هزار دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین در نقاط مختلف کشور از ناوگان خارج شده است که این تعداد تا پایان امسال به 350 هزار دستگاه خودرو فرسوده می‌رسد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تصریح کرد: در طرح تعویض خودروهای فرسوده باید خودروهای با استاندارد یورو 4 جایگزین خودروهای فرسوده شود، در غیر این صورت نمی‌توان انتظار کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد خودروهای فرسوده را داشت.

کد خبر 272080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =