اسپانیایی‎ها آماده مشارکت در پروژه خط ‎لوله گاز ایرانشهر - چابهار هستند

هیئت سرمایه گذاری اسپانیا با سفر به چابهار و در دیدار با مدیرعامل این منطقه برای اجرای خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار ابراز تمایل و آمادگی کردند.

به گزارش شانا، مدیرعامل و تیم فنی مهندسی شرکت بین‌المللی Ecisa اسپانیا در سفر یک روزه به چابهار از بندر شهید بهشتی و شرکت پتروشیمی مکران دیدن و از نزدیک ظرفیت‌های سرمایه‎گذاری در زمینه اجرای خطوط انتقال گاز، نفت و آب را بررسی کرد و گفت: این شرکت بدون استفاده از تسهیلات، اعتبار و هزینه‌های دولتی کشور ایران خط انتقال گاز از ایرانشهر را در کمترین زمان اجرا و گاز را برای استفاده به چابهار خواهد رساند.

لوئیس اندرو کابرا افزود: شرکت ECISA اسپانیا با 48 سال سابقه و هلدینگ AL ALFIA (شریک استراتژیک در تمام بخش‌های فنی مهندسی در خاورمیانه) در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی، ساخت و ساز در بیش از 15 کشور از آمریکای جنوبی تا اروپا و خاورمیانه پروژه‌های راه آهن، احداث بندر، فرودگاه و طرح‌های زیرساختی را اجرا کرده است.

وی تصریح کرد: چنانچه برای اجرای طرح‌های یاد شده در زمینه فعالیت این شرکت به توافق رسیدیم در آینده‌ای نزدیک اقدام‎ها را پس از انجام مطالعات و بررسی فنی مهندسی آغاز خواهیم کرد.

عبدالرحیم کردی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار نیز گفت: هیئت‌ها و شرکت‌های سرمایه گذار خارجی با سرمایه شخصی می‌توانند به اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی کمک کنند.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار زمینه حضور و فعالیت هیئت سرمایه گذاری کشورهای مختلف را فراهم کرده است و همکاری مناسب، مشاوره و پیگیری برای صدور مجوزهای لازم را خواهد داشت.

کردی ادامه داد: شرکت سرمایه گذار اسپانیایی می‌تواند برای انتقال آب سد کهیر، احداث آب شیرین کن، انتقال خط لوله گاز ایرانشهر - چابهار، راه آهن چابهار‎-زاهدان، فرودگاه بین‌المللی چابهار، اجرای طرح‌های زیرساختی و عمرانی، ساخت هتل و شهرک‌های مسکونی و اداری مذاکره و اقدام کند.

کد خبر 272098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =