14 هزار قلم کالای صنعت نفت بومی سازی شد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز‎ جنوب گفت: با همکاری بخش خصوصی 14 هزار قلم کالای صنعت نفت در کشور بومی‌سازی شده است.

به گزارش شانا، بیژن عالی پور در بازدید  از محل دائمی نمایشگاه‌های خوزستان گفت: از مجموع کالاهای بومی سازی شده، حدود هشت هزار قلم کالا ساخته شده و حدود 6 هزار قلم کالای جدید نیز در حال ساخت است.

وی، روند اجرای برگزاری هشتمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با وجود آن که برخلاف سال‌های گذشته، نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان و شرکت ملی حفاری ایران، امسال با فاصله زمانی کوتاه و به صورت مجزا برگزار می‌شود، شاهد استقبال شرکت‌های بخش خصوصی از این نمایشگاه هستیم.

عالی پور با اشاره به این که تحریم‌ها فرصت مناسبی برای توجه به ساخت داخل فراهم آورد، افزود: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری شرکت‌های دولتی و بخش خصوصی هم افزایی بیشتری داشته و بومی سازی را با جدیت بیشتری دنبال کردند که نتایج آن را شاهد هستیم.

وی، تعیین 10 خانواده کالایی در وزارت نفت را از جمله برنامه‌ریزی های این وزارتخانه برای تقویت ساخت داخل اعلام کرد و گفت: در این راستا اقدام‎های مناسبی را شاهد هستیم که سبب شده شرکت‌های نفتی عمده کالاهای مورد نیاز خود را در داخل کشور تهیه کنند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به نقش غیرقابل انکار برگزاری نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در فراهم آوردن فضای تعامل و تبادل دانش در راستای افزایش کیفیت مطلوب کالاهای ساخت داخل گفت: هشت ماه از نصب و راه اندازی اولین توربین ساخت داخل در شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مارون می‌گذرد و این توربین بدون هیچ مشکلی در حال کار است.

وی، حضور یکپارچه شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت در هشتمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان را از دلایل اهمیت برگزاری این نمایشگاه در مجموعه وزارت نفت دانست و  گفت: امیدوارم روزی فرا برسد که ما بتوانیم 100 درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را در داخل کشور تامین کنیم.

کد خبر 272382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =