استفاده از انرژی‌های نو به کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی می انجامد

مدیر همایش بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر موجب کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی، اشتغال‌زایی و همچنین کاهش میزان آلایندگی محیط زیست خواهد شد.

به گزارش شانا، کاظم صمدیان، مدیر همایش بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به قانون عضویت دولت ایران در آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، در سال 1391 از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شد، گفت: در سال‌های اخیر با توجه به این که منابع تجدیدپذیر رو به اتمام است،‌ این منابع مورد توجه همه کشورها به‌ویژه کشورهای پیشرفته قرار گرفته است.

وی افزود: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر موجب کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی و اشتغال‌زایی و همچنین کاهش میزان آلایندگی محیط زیست خواهد شد.

صمدیان با اشاره به این که ایران نیز همانند سایر کشورهای پیشرفته اهمیت قابل توجهی به این موضوع مهم و حیاتی داشته است، تصریح کرد: دولت در برنامه پنجم توسعه برنامه‌ریزی‌های لازم را برای استفاده از این انرژی در دستور کار خود قرار داده و با توجه به سیاست‌های جهانی توسعه این انرژی‌ها در کشور، به منظور ایجاد اشتغال و استفاده از منابع غنی خدادادی، اقدامهای موثری را به عمل آورده است.

مدیر همایش بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان کرد: بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که توسعه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر می‌تواند نقشی بسزا در افزایش درجه امنیت سیستم انرژی کشور و احترام به مقررات بین‌المللی در کاهش گازهای گلخانه‌ای و تغییر اقلیم ایفا کند.

وی با بیان این که، انجام این پروژه‌های حیاتی جز با دانش و عزم جهانی ممکن نخواهد بود، گفت: وزارت نیرو تمام تلاش خود را معطوف به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به‌ جای انرژی فسیلی داشته و امیدوار است با اتکا به دانش و گسترش همکاری‌های دوجانبه، گامی موثر همسو با خدمت به محیط زیست و ذخیره انرژی‌های حیاتی برداشته شود.

همایش بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر، امروز (یکشنبه 16 آبان ماه) با حضور الهام امین‌زاده، دستیار ویژه رئیس جمهوری، مدیران ارشد وزارت نیرو و میهمانان و کارشناسان خارجی فعال در بخش انرژی‌های نو، در سال همایش‌های وزارت نیرو برگزار شد.

کد خبر 272444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =