چین آماده ساخت خط لوله گاز از بندر گوادر پاکستان تا مرز ایران است

رئیس شرکت ملی گاز پاکستان (زیرمجموعه وزارت نفت این کشور) اعلام کرد که چینی‎ها برای مشارکت در احداث خط لوله گاز از بندر گوادر پاکستان تا مرز ایران اعلام آمادگی کرده‎اند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، مبین صولت، رئیس شرکت گاز پاکستان تاکید کرد که پاکستان مشتاق به تکمیل طرح خط لوله گاز ایران-پاکستان (آی پی) است و برای انجام این مهم، همه تلاش خود را به کار می گیرد.

وی گفت: شرکت خط لوله نفت چین (CPPB) که پیشتر برای سرمایه گذاری و اجرای طرح خط لوله گاز از بندر گوادر تا نوابشاه به بطول بیش از 700 کیلومتر اعلام آمادگی و توافق کرده، اخیر نیز برای مشارکت در احداث خط لوله از بندر گوادر تا مرز ایران نیز ابراز تمایل کرده است.

رئیس شرکت گاز پاکستان با اشاره به برخی موانع بین المللی، گفت که به محض برطرف شدن این موانع، واردات گاز طبیعی از ایران انجام خواهد شد.

صولت پیش از این نیز با بیان این که شدت کمبود گاز در زمستان امسال به ویژه در ایالت پنجاب پاکستان، جدی تر از سال های گذشته خواهد بود، اعلام کرد گاز وارداتی از قطر برای حل بحران بزرگ کمبود انرژی پاکستان به هیچ وجه کافی نیست و این کشور نیازمند تکمیل طرح های بزرگ انرژی از جمله خط لوله آی پی است.

ایران مدت ها است که خط لوله بخش مربوط به خاک خود را تا حد زیادی تکمیل کرده است و به محض اجرای و تکمیل خط لوله در خاک پاکستان، امکان صادرات گاز طبیعی ایران به پاکستان فراهم خواهد شد.

کد خبر 272448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =