توقف توزیع سوخت تولیدی پتروشیمی‌ها موفقیت بزرگ وزارت نفت بود

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت: توقف سوخت تولیدی پتروشیمی‌ها در این دولت و با دستور وزیر نفت، موفقیتی بزرگ برای حفظ محیط زیست و سلامتی مردم بود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد شریعتمداری امروز (سه شنبه، 18 آبان ماه) در همایش «جایزه ملی کیفیت ایران» گفت: امروز در عرصه کیفیت سوخت بنزین گام‌های بزرگی برداشته شده است؛ در سال‌هایی که ایران به واسطه تحریم مجبور شد بنزین تولیدی پتروشیمی‎ها را توزیع کند، مشکلاتی برای محیط زیست و سلامت مردم ایجاد شد، اما در این دولت با دستور آقای زنگنه، وزیر نفت توزیع این سوخت حاوی ترکیبات خطرناک متوقف شد و دستاوردی بزرگ به شمار می آید.

وی به موضوع عرضه سراسری بنزین یورو 4 در کلان‎شهرهای کشور اشاره و تصریح کرد: عرضه این نوع سوخت حتی در دوره تحریم نیز مورد توجه وزارت نفت قرار گرفت.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری یادآور شد: ایران هم اکنون ظرفیت بالایی در تولید بنزین یورو 4 دارد و در آینده ظرفیت تولید این سوخت پاک به مراتب افزایش خواهد یافت، این مهم بدون تردید در بهبود کیفیت هوای کشور نقش اساسی خواهد داشت.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری افزود: همه بنزین یورو 4 عرضه شده در کشور مطابق آخرین استانداردهای اروپایی است که البته سازمان ملی استاندارد نیز آزمایش‌های مربوطه را در این موضوع انجام می‌دهد.

وی گفت: با بهره برداری کامل از پالایشگاه ستاره خلیج فارس که فعالیت آن در دوره تحریم‌‎ها  تحت تاثیر قرار گرفته بود، در این دولت دوباره فعال شده است،  تولید بنزین یورو 4 افزایش می یابد و ما می‌توانیم به باشگاه صادرکنندگان جهان بپیوندیم.

کد خبر 272564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =