الگوی جدید قراردادهای نفتی رونق داخلی را در پی خواهد داشت

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرایی شدن الگوی جدید قراردادهای نفتی و استفاده 75 درصدی از تجهیزات داخلی، کسب و کار شرکت های ایرانی رونق می گیرد و شاهد فضای بهتری برای بهره گیری از توان داخل خواهیم بود.

بهروز نعمتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عصر دیروز (سه شنبه، 18 آبان ماه) در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها و در بازدید از غرفه شانا با اشاره به آیین امضای موافقت نامه اصولی میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (CNPC) چین و شرکت پتروپارس ایران به خبرنگار شانا گفت: در مقطع کنونی، تعامل بزرگی میان دولت و مجلس برای 150 میلیارد دلار سرمایه گذاری طی پنج سال در صنعت نفت و گاز در جریان است.

وی افزود: با توجه به نیاز بالای سرمایه گذاری در صنعت نفت کشور، تهیه آن صرفا از سوی سرمایه گذاران داخلی کشور امکان پذیر نبود، از این رو مجلس توانست تا برای به دست آوردن این میزان سرمایه گذاری، راهکار مناسبی را در اختیار دولت قرار دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: خوشبختانه روند جذب سرمایه در صنعت نفت کشور با حضور مجموعه توتال و شرکت های داخلی و پیش از آن یک شرکت داخلی آغاز خوبی داشته و به نظرم این آغاز راه است زیرا باید به گونه ای حرکت کنیم که از همه ظرفیت ها بهره ببریم.  

نعمتی افزود: فکر می کنم در آینده نزدیک، مجموعه شرکت های مختلفی برای سرمایه گذاری در صنعت نفت حاضر خواهند بود و امیدواریم طی پنج سال آینده 150 میلیارد دلار، جذب شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تمام بحث هایی که در مجلس، کمیسیون انرژی و جلسه هایی که با با وزیر داشته ایم بر این موضوع تاکید شده که فناوری های روز دنیا به داخل کشور منتقل شود و از شرکت های دانش بنیان کشور استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از بحث های ما همیشه این بوده که از مخازن مشترکمان بیشترین بهره برداری را داشته باشیم و اگر ما این کار را نکنیم، رقبای ما با سرعت بسیار زیادی از این مخازن استفاده می کنند.

 

کد خبر 272656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =