نیمی از انرژی کشور در منازل و ساختمان‌ها مصرف می‌شود

مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران گفت: هم اکنون 50 درصد انرژی در بخش ساختمان‌ها و منازل مصرف می‌شود، از این رو به منظور کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها به کمک بخش‌های مردم نهاد همچون شهرداری نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار شانا، سید حسین سجادی، مدیرعامل سازمان بهره‎وری انرژی ایران، امروز (دوشنبه 24 آبان‎ماه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان بهره‌وری انرژی و ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران که در پژوهشگاه نیرو انجام شد، گفت: مسئله انرژی و محیط زیست امروز 2 موضوع جدایی ناپذیر به شمار می رود.

وی افزود: وزارت نیرو فعالیت‌های مختلفی در حوزه بهره‌وری مصرف انرژی انجام داده که تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی، تقویت شبکه‌های توزیع برق به منظور کاهش تلفات برق و غیره از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

سجادی با بیان این که هم اکنون 50 درصد انرژی در بخش ساختمان‌ها و منازل مصرف می‌شود، تصریح کرد: به منظور کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها به کمک بخش‌های مردم نهاد نیاز داریم، زیرا صرفه جویی در این بخش، آلایندگی‌ها و هزینه‌های زیست محیطی را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل سازمان بهره‎وری انرژی ایران به نقش شهرداری‌ها در حوزه بهره‌وری انرژی اشاره کرد و گفت: شهرداری نهادی قدرتمند و تاثیرگذار بر روی شهروندان بوده که می‌توانند نقش بسزایی در بهره‌وری انرژی و توسعه محیط زیست شهری ایفا کنند.

وی ادامه داد: سازمان بهره‎وری انرژی ایران، سال گذشته موفق شد با توزیع لامپ‌های پربازده صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در حوزه انرژی ایجاد کند، همچنین با بهبود رتبه‌های برچسب انرژی در کولرها و وسایل سرمایشی و نصب کنتورهای هوشمند برق برای مشترکین بزرگ، مصرف برق مدیریت و کنترل خواهد شد.

محمد مهدی گلمکانی، رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به این که فعالیت‌های خوبی در حوزه انرژی و محیط زیست در شهرداری تهران انجام شده است، گفت: مردم باید در بحث مهم بهره‌وری انرژی ورود پیدا کنند، امروز صدمات زیادی از حوزه آلودگی هوا به مردم وارد شده است، سلامتی حق مردم است و هیچ فردی نمی‌تواند این حق را از مردم سلب کند.

وی افزود: مردم باید در حوزه محیط زیست شهری فعال‌تر عمل کنند، البته شهرداری نیز امروز تنها یک نهاد خدماتی نیست و به نهادی اجتماعی بدل شده که این موضوع در استفاده حداکثری از شهروندان در بخش بهره‌وری انرژی و توسعه محیط زیست شهری تاثیرگذار است.

در پایان این مراسم، مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران و رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به منظور اصلاح الگوی مصرف انرژی در ساختمان‌ها، کاربرد و نگهداری تجهیزات هوشمند موتورخانه‌ها، ابزارها و تجهیزات کاهنده مصرف و برگزاری مشترک کارگاه‌های آموزشی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی تفاهم‌نامه‌ای مشترک امضا کردند.

کد خبر 272883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =