۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
  • کد خبر: 272899
متهم، شاکی شد!

خبری به نقل از وکیل بابک زنجانی در قالب گفت‎و‎گویی در حاشیه نمایشگاه مطبوعات امسال منتشر شد، دایر بر این که زنجانی از زندان علیه وزیر نفت تحت عنوان افترا و نشر اکاذیب شکایت کرده است.

این شکایت ظاهرا به این دلیل است که مهندس زنگنه مهر ماه پارسال گفته بود: «زنجانی در رسانه‎ها پول خرج می کند تا به نفع او مطلب بنویسند» و این موضوع به گفته وکیل متهم، به لحاظ قانونی مصداق افترا و نشر اکاذیب است.

بابک زنجانی را تقریبا همه می شناسند. او کسی است که به اتهام فساد‎فی‎الارض، اخلال در نظام اقتصادی کشور، کلاهبرداری از شرکت ملی نفت ایران، بانک مسکن، سازمان تامین اجتماعی، پولشویی، جعل 24 فقره اسناد و صورتحساب های بانکی، جعل حواله های ارزی و جعل دستور انتقال بین بانکی و اتهام‎های دیگر، دستگیر، زندانی و محاکمه شده است.

اتهام این شخص در ارتباط با شرکت ملی نفت ایران، حیف و میل افزون بر 2 میلیارد یورو پول فروش نفت است که او به بهانه دور زدن تحریم‎ها با سوء‎استفاده از شرایط کشور و در سایه اعتماد و خوش خیالی برخی مسئولان دولت گذشته به یغما برده و به قولی به هر ایرانی 110 هزار تومان بدهکار است.

نکته جالب اینجاست که وی به جای بازگرداندن حق ملت و همکاری با دادگاه برای شناسایی اموال و دارایی های خود و جبران مافات، هر از چند گاهی با طرح یک ادعای واهی سعی می کند ضمن تطویل دادرسی و حساسیت زدایی از افکار عمومی، زمینه را برای عملی کردن نقشه‎ها و طرح های دم دستی مهیا کند و شاید هم در نظر دارد با خریدن زمان و مشغول کردن ذهن پیگیری کنندگان این کلاهبرداری بزرگ، فرصت را برای عملیات روانی و تخریبی برخی دوستان و شریکان خود به دست آورد تا بلکه بتواند از این مهلکه جان سالم بدر برده و ایضا به سوداگری های متقلبانه خود ادامه دهد.

فعالیت های شبه رسانه ای بابک زنجانی به صورت پرداخت هزینه سنگین چاپ رپرتاژ آگهی های ویژه برخی و حضور محسوس و نامحسوس در برخی رسانه‎ها برای تایید ضمنی فعالیت به اصطلاح اقتصادی و نخبگی او موضوعی نیست که از دیده‎ها پنهان بماند.

او یا خود را به خواب زده است و گمان می برد مردم و اهل نظر، فرق میان دوغ و دوشاب را نمی فهمند و دم خروسی را که از لابلای متون گزارش های سفارشی سر برون آورده است نمی بینند و یا این که تجاهل به عارف می کند، می داند و می خواهد با پول خرج کردن برای مدح و ثنای خود اعتبار و آبروی رفته را دوباره بازگرداند. آیا اشاره وزیر نفت به این موضوع واضح می تواند محملی برای طرح شکایت باشد؟ بعید است کسی در این باره با بابک زنجانی هم نظر باشد.

در آخر به ایشان توصیه می کنیم دست از این توهمات بردارد و با طرح ادعاهای واهی، خود را بیش از این در پیشگاه خداوند، دادگاه عدل اسلامی و وجدان عمومی جامعه شرمسار نکند و هر چه سریعتر نسبت به بازگرداندن پول های فروش نفت به خزانه کشور و بیت‎المال اقدام کند وگرنه در صورت تاخیر و تعلل باید با احتساب سود پول‎ها، مبلغ بیشتری پرداخت کند.

 

علی آجرلو

کد خبر 272899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =