طرح توسعه یک میدان نفتی مبتنی بر راهبرد فناورانه

استخراج و تولید صیانتی و حداکثری نفت و گاز که از اهداف اصلی در صنعت بالادستی نفت به شمار می آید، در دهۀ اخیر به فناوری‎های پیشرفته نیاز دارد.

به گزارش شانا، اهمیت فناوری در بخش بالادستی نفت به دلیل افزایش ضریب بازیافت است زیرا فناوری، ریسک استخراج و زمان مورد نیاز برای حفر چاه را کاهش می‌دهد و از طرفی بخش عمدۀ ارزش افزودۀ صنعت نفت و گاز در بخش بالادستی نهفته است.

یکی از مهم‌ترین اهداف در بخش بالادستی صنعت نفت، ارائۀ طرحی جامع برای توسعۀ میدان با بیشترین میزان برداشت است که برای تحقق این هدف، استفاده از راهبردهای فناوری و همچنین فناوری‎های نوین در طرح توسعۀ میدان‌ها، نقش و اهمیت ویژهای دارد. 

از این‌رو، نقش فناوری، بهره‌برداری از فناوری‌های جدید و توسعۀ فناروی در این زمینه بسیار اهمیت دارد که با توجه به منابع محدود، تدوین اولویت‎های راهبردی در حوزۀ فناوری برای توسعۀ صنعت نفت که به استفادۀ بهتر و موثرتر از این منابع منجر شود، به یکی از ضرورت‌های بخش بالادستی نفت بدل شده است.

پژوهشگاه صنعت نفت نیز در پی اهداف پژوهشی خود و با تکیه چالش‌های فناوری در بخش کلان بالادستی صنعت نفت و راهبردهای فناوری مربوط به توسعۀ یک میدان نفتی «طرح توسعۀ یک میدان نفتی مبتنی بر راهبرد فناورانه» را استخراج و پیشنهاد کرده است.

 

کد خبر 272999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =