طرح‎های توسعه‌ای بیمارستان کنگان به بهره‎برداری رسید

بخش الحاقی شامل اورژانس و بخش MRI بیمارستان کنگان در آئینی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش شانا، بخش‌های تکمیلی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان مانند اورژانس و بخش MRI با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال از محل کمک‌های عام المنفعه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نمایندگی از صنعت با حضور سید حسن قاضی زاده، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور افتتاح شد.

با افتتاح طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، در مجموع ۳ هزار متر مربع به زیر ساخت‌های درمانی این بیمارستان افزوده می شود. این طرح با بخش‌های مختلفی از جمله تریاژ، مراقبت‌های ویژه اطفال و نوزادان با ۸ تخت، تخت‌های مراقبت‌های ویژه بزرگسال و اتاق عمل کیفیت ارائه خدمات درمانی را افزایش می‌دهد.

با توسعه این بخش از زیر ساخت‌های بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، ۷۲ تخت به مجموع تخت‌های این بیمارستان افزوده شد که برای ساخت و تجهیز آن ۲۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و وزارت نفت تامین شده است.

براساس گزارش منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، این طرح در مدت ۲۴ ماه اجرایی شده است.

همچنین مرکز MRI بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

برای ساخت و تجهیز این مرکز در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و وزارت نفت تامین شده است.

دستگاه MRI بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان با توان یک و نیم تسلا و به صورت ۱۰ کاناله یکی از پیشرفته ترین تجهیزات MRI سطح کشور است که قادر است در هر ۵ دقیقه از یک بیمار و با بالاترین کیفیت تصویر برداری کند.

تعهدات صنعت نفت در بیمارستان دیر نیز به صورت کامل پرداخت شده است و امید می رود این بیمارستان نیز در آینده‌ای نزدیک به صورت رسمی به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 273098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =