۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
  • کد خبر: 273113
ما نفتی‌ها!

صنعت نفت این روزها با هجمه‌هایی غیرمنصفانه روبه‌رو شده است؛ هجمه‌هایی که اگر چه در بسیاری مواقع تحت پوشش نقد و تحلیل منتشر می‌شود، اما بررسی محتوای آنها حکایت از انگیزه‌های پنهانی دارد که نوشته‌ها را از دایره انتقاد، حتی از نوع غیرسازنده آن خارج می‌سازد.

موضع‌گیری‌های مبتنی بر اغراض سیاسی، فرار به جلوهای برآمده از مسئولیت‌ناپذیری و مغلطه‌های آماری، اساس این دست از نوشته‌هاست که وزیر نفت، به درستی از آنها به «حرف‌های دروغ» تعبیر کرده است.

در خوشبینانه‌‌ترین حالت، منتشرکنندگان این یادداشت‌ها را می‌توان ناآگاهانی خواند که نه پیچیدگی های صنعت نفت را می‌شناسند، نه از بایسته‌های فنی آن خبر دارند و نه با دشواری‌های کاری آن آشنا هستند.

کارکنان صنعت نفت، به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی، دشوارترین تکالیف و ماموریت‌های حوزه اجرای این سیاست‌ها را به عهده دارند و در سخت‌ترین شرایط، برای تحقق اهداف آن از جان مایه می‌گذارند.

زیر سوال بردن نتیجه این تلاش‌ها و کوچک برشمردن ثمره و دستاوردهای این از خود گذشتگی‌ها، بی هیچ توجیهی غیرمنصفانه و ناجوانمردانه است. وارد آوردن اتهام خام‌فروشی به وزارت نفت یعنی نادیده گرفتن موفقیت‌های کارکنان سختکوش صنعت پتروشیمی، بی‌تاثیر جلوه دادن ارتقای کیفیت بنزین تولیدی کشور و مقصر دانستن نفت در آلودگی هوا یعنی چشم بستن بر دستاوردهای بزرگ کارکنان پرتلاش صنعت نفت پالایش و پخش و وارد آورن تهمت تخریب محیط زیست به صنعت گاز یعنی ناسپاسی و قدرناشناسی در برابر زحمات شبانه‌روزی کارکنان بخش‌های گازرسانی!

روابط عمومی‌های زیرمجموعه وزارت نفت، همان گونه که مهندس زنگنه تکلیف کرده است؛ موظف به صیانت از حرمت و حفظ شان کارکنان صنعت نفت در مقابل این هجمه‌های ناعادلانه و غرض‌ورزی‌ها هستند و البته با تمام توان می‌کوشند از طریق اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع و پاسخگویی مبتنی بر اطلاعات واقعی و مستند، افکار عمومی و اذهان مردم شریف ایران را با حقایق امور آشنا سازند و از ذهنیت‌سازی مغرضانه برخی رسانه‌ها جلوگیری کنند.

اما موفقیت در این میدان، نیازمند همراهی و همگامی همه همکاران در جای جای صنعت پرافتخار نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش است. هر یک از ما که در سنگر کار و تلاش برای اعتلای صنعت نفت و سربلندی میهن اسلامی می‌کوشیم، لازم است خود را بخشی از خانواده روابط عمومی بدانیم و با بیان واقعیت‌ها، مشت دروغ‌پردازان مغرض را نزد افکار عمومی باز کنیم.

کسری نوری

کد خبر 273113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =