لینده خواهان سرمایه گذاری در پتروشیمی بندرامام شد

فرصت‌های سرمایه گذاری در مجتمع پتروشیمی بندرامام با حضور کارشناسان شرکت لینده در این مجتمع به بحث و بررسی گذاشته شد.

رضا امیری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: با توجه به بازگشایی دفتر لینده در ایران، با حضور مدیرعامل این شرکت در تهران، آمادگی برای سرمایه گذاری، انتقال فناوری و حضور در طرح‌های مجتمع پتروشیمی بندرامام اعلام شد.

وی افزود: شرکت لینده در دوره پسابرجام فعالیت خود را در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت پتروشیمی آغاز کرده است.

شرکت لینده، بزرگترین تولیدکننده گازهای صنعتی در جهان است. سهام گروه لینده، در تمام بازارهای بورس اوراق بهادار موجود در آلمان، از جمله بورس فرانکفورت، معامله می‌شود. این شرکت همچنین در فهرست بازار بورس زوریخ قرار دارد. شرکت لینده، با توجه به میزان قیمت سهام، در فهرست ۳۰ شرکت نخست شاخص دکس، قرار گرفته است.

امیری ادامه داد: کارشناسان شرکت لینده آلمان در بازدید از مجتمع پتروشیمی بندرامام آمادگی خود را برای حضور دوباره در این مجتمع پتروشیمی و مشارکت در اجرای پروژه‌های این شرکت اعلام کرده و مدل‌های پیشنهادی خود را ارائه کردند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام افزود: در نشست مشترک با لینده دو طرف درباره فرصت‌های سرمایه گذاری و رفع تنگناهای فنی و تولید این مجتمع مذاکره کردند.

مردادماه امسال و در دوره پسابرجام، قرارداد اعطای دانش فنی و مهندسی پایه کارخانه الفین، بوتادین، استخراج بنزن و هیدرودی آلکیلاسیون شرکت پتروشیمی کیان با شرکت آلمانی لینده با اعتبار ٣٤ میلیون و ٩٦٠ هزار یورو امضا شد.

مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران پیش از این با ابراز خرسندی از بازگشت شرکت های خارجی در دوره پسابرجام گفته بود: شرکت لینده پس از برجام بلافاصله پیشنهادهای مختلفی در زمینه های EPC و همچنین سرمایه گذاری ارائه کرده تا فعالیت خود را در صنعت پتروشیمی آغاز کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام تصریح کرد: در فرصت ایجاد شده پسابرجام با لغو تحریم‌ها شرکت لینده تصمیم دارد فعالیت های باقیمانده در دوره تحریم را اجرا کرده و تسریع کند.

به گفته وی، در این دیدار همچنین مدیران شرکت پتروشیمی بندرامام درباره دریافت فناوری‌ها و توانمندی‌های شرکت لینده مذاکراتی داشتند.

 

کد خبر 273136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =