کنترل پروژه ساخت ۱۰ سکوی پارس جنوبی به بالاترین سطح خود رسید

نظارت شرکت نفت وگاز پارس بر کنترل پروژه ساخت 10 سکوی گازی پارس جنوبی در یارد شرکت صدرا به بالاترین سطح خود رسیده است.

به گزارش شانا٬ فرخنده ملایی٬ مدیر برنامه ریزی و کنترل طرح های شرکت نفت وگاز پارس٬ در جریان بازدید از یارد صدرا و ساخت ۱۰ سکوی پارس جنوبی٬ گفت: هم اکنون مشکلی در تامین منابع مالی مورد نیاز وجود ندارد و نظارت کارفرما بر این پروژه ها به بالاترین سطح خود رسیده است.

عملیات ساخت سکوهای فازهای 13، 14، 17 و 18 (عودتی فاز 14) و 22، 23، 24 در تعهدات شرکت صدرا قرار دارد. تکمیل و بهره برداری از این سکوها، روزانه پنج میلیارد فوت مکعب به ظرفیت منابع قابل برداشت از میدان مشترک پارس جنوبی می افزاید.

مدیر برنامه ریزی و کنترل طرح های شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به این که کار ساخت پروژه های این بخش هر چه سریع تر باید به سرانجام برسد، اظهار کرد: هم اکنون با توجه به مراحل پایانی راه اندازی فازهای 17، 18، 19، 20 و 21 بخش عمده ای از تمرکز کارفرما بر ساخت و تکمیل این سکوها قرار دارد.

ملایی با تاکید بر ضرورت تقویت و یکپارچه سازی مدیریت پروژه ساخت سکوهای گازی طرح های باقیمانده پارس جنوبی از سوی پیمانکار مربوطه٬ گفت: تکمیل این سکوها نیازمند همکاری همه جانبه سطوح مدیریتی و اجرایی حوزه پیمانکار و تلاش برای رفع موانع پیش روی این طرح هاست.

وی با بیان این که در شرایط فعلی عمده ترین مسئله پیمانکار تامین تجهیزات است، افزود: بخشی از کالاهای اساسی ساخت سکوها تامین شده و به یارد صدرا رسیده است، اما با توجه به نقدینگی موجود و حمایت همه جانبه کارفرما، لازم است فعالیت های بیشتری از جانب پیمانکار انجام شود. 

مدیر برنامه ریزی و کنترل طرح های شرکت نفت و گاز پارس عنوان کرد: این تلاش ها نباید یک طرفه و صرفا از طرف کارفرما انجام شود.

وی افزود: امیدواریم با توجه به تلاش و نظارت مداوم کارفرما٬ پیمانکاران نیز با انسجام بیشتر به فعالیت خود ادامه داده و سکوهای این فازها با سرعت بیشتری تکمیل و آماده نصب و راه اندازی شود.

براساس گزارش شرکت نفت وگاز پارس٬ در جریان بازدید مدیر برنامه ریزی و کنترل طرح ها و سرپرست معاونت توسعه طرح های شرکت نفت وگاز پارس از یارد صنعتی دریایی ایران (صدرا)، روند ساخت، تامین تجهیزات، برنامه زمان بندی و کنترل پروژه سکوهای گازی پارس جنوبی در این یارد مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت.

از چندماه گذشته تاکنون بنابر ضرورت تکمیل پروژه های باقیمانده میدان مشترک پارس جنوبی، یارد سازنده این سکوها مورد بازدیدهای مکرر مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مجریان طرح های یادشده قرار گرفته است.

پیش از این غلامرضا منوچهری٬ معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور توسعه و مهندسی، در جریان بازدید از یارد صدرا ، کار ساخت 10 سکوی گازی از سوی این شرکت را بسیار گسترده و مهم توصیف کرده و با اشاره به لزوم تقویت ساختار مدیریت کنترل پروژه صدرا گفته بود: بهره برداری از همه این پروژه ها نیازمند کار مدیریتی، فکری و مهندسی دقیق است. 

وی به گشایش های ایجاد شده در حوزه توسعه طرح های باقیمانده پارس جنوبی اشاره کرده و افزوده بود: با توجه این که تامین منابع مالی پروژه های صدرا بیش از سقف قرار داد انجام می شود، انتظار می رود رکود ایجاد شده در روند ساخت سکوها جبران شده و جریان اجرای این پروژه ها با سرعت بیشتری دنبال شود. 

محمد مشکین فام٬ مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس نیز در جریان بازدید ماه گذشته (پنجشنبه، 6 آبان ماه)، از یارد صدرا گفته بود که تمام تعهدات مالی کارفرما به شرکت صدرا در مورد تامین کالاها و تجهیزات مورد نیاز در این مقطع انجام شده است.

وی با اشاره به این که حجم گسترده ای از فعالیت های ساخت سکوها در این یارد متمرکز شده  تاکید کرده بود که کالاهای مورد نیاز پروژه ها باید هر چه سریع تر تامین شده و تحرک بیشتری در جریان اجرای تعهدات مورد نظر انجام شود.

 

کد خبر 273392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =