سوخت نیروگاه نکا پیش از آغاز سرما تامین شده است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: مخازن ذخیره‌سازی سوخت جایگزین در نیروگاه شهید سلیمی نکا با تدابیر منطقه ساری پیش از آغاز فصل سرما تکمیل ظرفیت شد.

حسینعلی طالبی به خبرنگار شانا گفت: بیش از 240 میلیون لیتر نفت‌کوره در مخازن نیروگاه نکا به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های برق در مازندران ذخیره شده است.

وی، تامین مناسب سوخت نیروگاه نکا را از جمله برنامه‌های جدی این شرکت اعلام کرد و افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ماه‌های قبل، سوخت‌رسانی به نیروگاه نکا انجام شده بود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری ادامه داد: هم اکنون نیروگاه شهید سلیمی نکا از محل ذخیره سوخت خود استفاده می‌کند و از طریق ناوگان ریلی و جاده‌ای روزانه حدود سه میلیون لیتر نفت‌کوره به نیروگاه ارسال می‌شود.

وی، با بیان این‌که خدمات سوخت‌رسانی در کشور باید با کمترین چالش مواجه باشد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی، تدابیر و تلاش‌های شبانه‌روزی در منطقه ساری و نواحی تابعه در طول سال به منظور تامین و توزیع سوخت به ویژه در شرایط بحرانی، مصرف‌‌کننده‌‌ها نباید هیچ‌گونه دغدغه‌ای در تامین سوخت داشته باشند.

طالبی، به اقدام‌های انجام شده در حوزه های نفتی منطقه ساری اشاره کرد و گفت: هم اکنون امکان ذخیره‌سازی بسیار مناسب انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه ساری وجود دارد.

وی، با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای دریافت بنزین سوپر در مازندران اعلام کرد: توانمندی منطقه ساری در تامین این فرآورده‌ به حدی است که سایر استان‌های شمالی نیز زیر پوشش فعالیت‌های این شرکت قرار دارند.

نیروگاه شهید سلیمی نکا به عنوان یکی از نیروگاه‌های استراتژیک کشور و از مهمترین سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شود.

این نیروگاه از بزرگترین نیروگاه‌های خاورمیانه به شمار می‌رود که در ساحل دریای خزر و در 22 کیلومتری شمال شهرستان نکا واقع در استان همیشه سرسبز مازندران قرار دارد.

این نیروگاه دارای چهار واحد 440 مگاواتی بخار و یک بلوک سیکل ترکیبی متشکل از دو واحد 136 مگاواتی گازی و یک واحد 160 مگاواتی بخار و دو واحد توربین انبساطی به قدرت 4.9 مگاوات است.

کد خبر 273427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =