دومین کنفرانس مهندسی و فناوری‎های سبز برای آینده پایدار برگزار می شود

شرکت ملی صنایع پتروشیمی، کنفرانس مهندسی و فناوری‎های سبز برای آینده پایدار را به مدت 2 روز از 28 دی‎ماه با همکاری دانشگاه امیرکبیر، سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار می‌کند.

به گزارش شانا، دومین کنفرانس مهندسی و فناوری سبز برای آینده پایدار به منظور ترویج مفهوم توسعه پایدار در صنعت پتروشیمی، طرح رویکردهای محیط زیستی در انتخاب محصول، فرآیند و فناوری در این صنعت و بررسی تاثیر ملاحظات محیط زیستی بر آینده صنعت پتروشیمی برنامه ریزی شده است.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان متولی توسعه صنعت پتروشیمی در کشور، رسالت تبیین و ترویج مفهوم توسعه پایدار، سیاست‎گذاری، زمینه‎سازی، پیاده و جاری سازی اصول توسعه پایدار را در این صنعت بر عهده دارد.

محورهای این کنفرانس در بخش توسعه پایدار صنعت پتروشیمی در ایران شامل صنعت پتروشیمی و آمایش سرزمین، ارزیابی اثرات محیط زیستی طرح‎های پتروشیمی، تأثیر ملاحظات محیط زیستی بر بازار محصولات پتروشیمی،  قوانین و الزام‎های محیط زیستی ملی و بین المللی مؤثر بر بازار، فرهنگ محیط زیستی و بازار، محدودیت منابع و بازار و  تغییر اقلیم و بازار  است.

محصولات سبز و فرآیندهای پایدار از دیگر محورهای دومین کنفرانس مهندسی و تکنولوژی سبز برای آینده پایدار مشتمل بر محصولات سبز (مواد پلیمری تخریب¬پذیر، حلال¬های سبز، کاتالیست های سبز و غیره)،

ملاحظات محیط زیستی در انتخاب فرآیندها (مصرف منابع، کاهش ضایعات، کاهش آلایندگی و غیره)، کاربرد مدل سازی و شبیه سازی در ارزیابی محیط زیستی فرآیندها، تکنولوژی های سبز و صنعت پتروشیمی (نانوفناوری، بایوفناوری و غیره) است.

بهینه سازی فرآیندها در صنعت پتروشیمی نیز دربرگیرنده کاهش و بازیابی گازهای فلر، بهینه سازی مصرف منابع (انرژی، آب و غیره)، کاهش ضایعات، بازیابی و بازچرخانی مواد و ضایعات، روش های کنترل آلودگی های محیط زیستی، تکنولوژی های کاهش، مصرف، ذخیره سازی و تبدیل CO2، ارزیابی چرخه حیات محصولات و ردپای کربن محصولات است.

اثرات صنعت پتروشیمی بر محیط زیست یکی دیگر از محورهای کنفرانس مهندسی و فناوری‎های سبز برای آینده پایدار است که مسائل کیفیت هوا، منابع آبی، خاک و پسماند را شامل می‌شود.

در دومین کنفرانس مهندسی و فناوری‎های سبز برای آینده پایدار، 6 سخنران کلیدی از متخصصان داخلی و خارجی صنعت پتروشیمی درباره  مسائلی همچون آمایش سرزمین و صنعت پتروشیمی، ارزیابی محیط زیستی طرح‎های پتروشیمی، راهبردی‎های پایداری در شرکت‎های مطرح تولید مواد شیمیایی و نیز ارائه تجربه‎های موفق در بهینه سازی‎های فرآیندهای پتروشیمی در راستای کاهش پیامدهای محیط زیستی خواهند پرداخت.

مقالات برتر دریافت شده در زمینه هر یک از محورهای تعریف شده فوق نیز  به صورت سخنرانی و پوستر ارائه خواهد شد و در  نشریات نشریه مهندسی شیمی ایران، نشریه پژوهشگاه صنعت نفت- پژوهش نفت (FA)، نشریه پژوهشگاه صنعت نفت- علوم و فناوری نفت، نشریه پژوهش و توسعه فناوری ایران و مجله علمی پژوهشی advances environmental technology منتشر خواهد شد.

کد خبر 273474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =