۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
  • کد خبر: 273526
مراقب حوادث گاز باشیم!

هوا رو به سردی می رود و در بخش های قابل توجهی از کشور فصل سرد سال به طور رسمی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، با ورود هوای سرد، سیستم‌های گرمایشی نصب می‌شوند و در صورتیکه از بخاری برای گرمایش خانه استفاده می کنیم باید دقت زیادی برای حفظ ایمنی خود و اعضای خانواده داشته باشیم.
 
متاسفانه هرساله تعدادی از خانواده ها در کشور عزیزمان به دلیل رعایت نکردن مسائل ایمنی دچار حوادث ناگواری می شوند. رعایت برخی اصول ساده در زمان نصب و استفاده از سیستم‌های گرمایشی به ویژه بخاری از بروز حوادث ناگوار جلوگیری می کند و گاز به عنوان سوختی ارزان و پاک می تواند گرمابخش خانه هایمان شود.
 
براین اساس، لازم است هنگام نصب بخاری گازی و هرگونه وسایل گرمایشی دیگر، ابتدا ضمن بررسی مسیر دودکش و استفاده از کلاهک H، از تامین اکسیژن مورد نیاز در منازل و سایر مکان‌هایی که از سوخت گاز طبیعی برای گرم کردن استفاده می کنند، مطمئن شویم تا از ایجاد هرگونه حادثه مانند مسمومیت با منوکسید کربن، خفگی، انفجار و آتش سوزی جلوگیری شود.
 
از سوی دیگر، استفاده از لوازم گازسوز بدون دودکش همیشه مشکل آفرین بوده و سبب بروز خطرات ناشی از گاز گرفتگی خواهد شد.
 
مشترکان می توانند با شماره تلفن 194 به عنوان امداد گاز، مسائل مربوط به این حوزه را جویا شوند و در صورت بروز حادثه احتمالی درخواست کمک کنند.
 
امیدواریم با جدی گرفتن مسائل ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی، امسال را بدون حادثه پشت سر بگذرانیم و برای این کار باید مراقب باشیم!
کد خبر 273526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =