پیش‌بینی حوادث شغلی پالایشگاه نفت تهران انجام شد

بهبود علمکرد بهداشت و ایمنی به منظور افزایش سلامت کارکنان و کاهش خطرات ناشی از حوادث، یکی از اولویت‌های اصلی صنایع نفت و گاز است.

به گزارش شانا، هدف اساسی صنعت گاز و نفت در زمینۀ HSE رسیدن به صدمات و خسارات صفر است. همچنین HSE در سطح عملیاتی همواره تلاش می‌کند تا جراحات، اثرات در تضاد با سلامت و آسیب‌ها به محیط زیست را حذف کند.

از این رو، یکی از مراحل اساسی در کنترل حوادث و آمادگی قبلی برای مواجهه با حوادث، جمع‌آوری داده‌های مرتبط  و تجزیه و تحلیل آنها است. زیرا بدون آگاهی کامل از علل اساسی و اصلی بروز حادثه، نتایج و پیامدهای آن، نمی‌توان تصمیمی آگاهانه در کنترل حوادث اتخاذ شود.

مطالعات انجام شده در خصوص HSE حاکی از آنست که استفاده از ابزارهای هوشمند، علاوه بر پیش‌بینی آینده، امکان تغییر در شرایط کار و به تبع آن کاهش ریسک حوادث و صدمات شغلی را به همراه دارد که پژوهش «پیشبینی حوادث شغلی پالایشگاه نفت تهران» با استفاده از مدل منطق فاری و در راستای تحقق هدف فوق، انجام شده است.

نتایج بررسی حاکی از آنست که مدل ارائه شده، کارایی مناسب‌تری در مقایسه با سایر مدل‌های HSE را دارد. همچنین سیستم استنتاج سوگنو، در پیش‌بینی معیارهای HSE موثر است که با استقرار سیستم بهداشت، ایمنی و محیط زیست و استفاده از تجربیات مشابه می‌توان از بروز مشکلات و ایجاد هزینه‎های ناشی از حوادث، توقف کار، درمان، پرداخت غرامت‌های از کار افتادگی کارکنان، خسارات و ضایعات زیست محیطی، اتلاف وقت در اثر کار نکردن فرد حادثه دیده و... کاست.

 

کد خبر 273543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =