عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از نمایندگان کشورمان که در اجلاس اوپک حضور یافته و باعث تصویب پیشنهاد ایران در مورد کاهش تولید نفت و افزایش قیمت آن شدند،گفت: این پیشنهاد هوشمندانه و کارشناسانه شرایط خوبی را برای نفت و گاز در دنیا رقم زد.

به گزارش  گروه تلکس شانا به نقل از ایرنا غلامرضا شرفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی درباره اجلاس اوپک و موفقیت دیپلماسی نفتی ایران در این اجلاس اظهار داشت: دست اندرکاران اجلاس اوپک از ابتدا نمی خواستند امتیازی برای کشور ما در این اجلاس قایل شوند، اینکه ما توانستیم با تدابیر لازم در این اجلاس موفق شویم و پیشنهادمان به نتیجه برسد نشان دهنده توانمندی ما بوده که توانستیم به موفقیت بزرگی برسیم.

وی ضمن قدردانی از تیم ایرانی حاضر در اجلاس اخیر اوپک تصریح کرد: ما از تیمی که در این اجلاس حضور داشتند و شرایط خوبی را برای وضعیت نفت و گاز رقم زدند قدردانی می کنیم و ممنونشان هستیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد اقدامات جمهوری اسلامی ایران در این راستا ادامه پیدا کند تا بتوانیم به موفقیت های بیشتری در این زمینه ها دست یابیم.

اعضای اوپک در صد و هفتاد و یکمین نشست این سازمان برای نخستین بار از سال ٢٠٠٨ میلادی بر سر کاهش تولید نفت خام خود به اجماع رسیدند. پیشنهاد این موضوع از طرف ایران مطرح شد.


کد خبر 273797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =