چهارمین گوی شناور پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه راه‎اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت پایانه‎های نفتی ایران گفت: با توجه به افزایش تولید و حجم صادرات میعانات گازی پارس جنوبی، چهارمین گوی شناور پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه راه‎اندازی می‎شود.

به گزارش شانا، سیدپیروز موسوی با اشاره به افزایش حوزه‌های فعالیت شرکت پایانه‎های نفتی ایران در پایتخت انرژی کشور اظهار امیدواری کرد: در صورت راه اندازی آزمایشگاه سایت 2 پایانه میعانات گازی، عسلویه بــه آخرین و پیشــرفته‎ترین تجهیزات آزمایشگاهی صدور میعانات گازی مجهز می‎‏شود.

وی با اشــاره به اهمیت کار شرکت پایانه‎های نفتی ایران در منطقه پارس جنوبی گفت: اهمیت کار پایانه عسلویه، پشتیبانی از تولید و ذخیره‎ســازی گاز و میعانات گازی پارس جنوبی است؛ به نحوی که برای تداوم صدور میعانات گازی و پایداری و جلوگیری از توقف تولید پالایشگاه‌ها، حتی در شرایط بد آب و هوایی، کارکنان این شرکت با استفاده از ناوگان دریایی پیشرفته و به‎روز ماموریت دریایی و پهلودهی کشتی ها را انجام داده‎اند.

موسوی گفت: ضرورت مدیریت مخازن ایجاب می‎کند گاهی بارگیری و صادرات در بدترین شرایط عملیاتی و آب و هوایی نیز انجام شود.

به گزارش شرکت پایانه های نفتی ایران، پایانــه عســلویه در مجاورت پارس جنوبی، گلــوگاه صادرات میعانات گازی کشور اســت که صادرات میعانات و فرآورده‎ها از این پایانه انجام می‎شود.

موسوی تصریح کرد: اکنون با توجه به دوران پساتحریم و افزایش حجم صادرات، این پایانه به مراتب بیش از گذشــته اهمیت یافته و توجه به تقویت نیروی انســانی و توسعه زیرساخت ها در اولویت قرار گرفته است.

کد خبر 273874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =