۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
  • کد خبر: 273882
کاهش تولید نفت نیجریه در 3 ماه سوم سال 2016

آمار رسمی دولت نیجریه نشان می دهد که میانگین تولید نفت این کشور عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در دوره سه ماهه ژوئیه تا سپتامبر امسال، یک میلیون و 630 هزار بشکه در روز بوده که نسبت به سه ماه دوم همین سال کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لاگوس، این در حالی است که محاسبات بودجه دولت نیجریه، بر اساس تولید دو میلیون و 200 هزار بشکه نفت در روز صورت گرفته است.

بر اساس اطلاعیه اداره ملی آمار (ان بی اس) نیجریه، صادرات نفت 84.2 درصد کل صادرات بزرگ ترین اقتصاد قاره آفریقا را در سه ماه منتهی به سپتامبر تشکیل می داده است.

اداره آمار نیجریه در گزارش خود افزود: ساختار صادرات این کشور، هنوز تحت تسلط صادرات نفت خام قرار دارد.

رکود در نیجریه در سه ماه سوم سال به علت حملات شورشیان در منطقه نفت خیز دلتای نیجر در جنوب این کشور و افت تولید نفت و همچنین پائین بودن قیمت های جهانی نفت، عمیق تر شده است.

آمار ان بی اس نشان می دهد که کل صادرات نیجریه در سه ماه سوم سال 2016 به علت افزایش فروش نفت خام به هند و آمریکا، 29 درصد افزایش یافته است.

بر اساس بیانیه ماه سپتامبر ریاست جمهوری نیجریه، دهلی نو برای خرید نفت خام بیشتر از این کشور ابراز تمایل کرده است.

دولت نیجریه با توجه به افت درآمدهای نفتی، به منظور تامین منابع برای جبران کسری بودجه بی سابقه 6 تریلیون و 600 میلیارد نایره ایی سال 2016، به شدت تلاش می کند.

کد خبر 273882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =