توزیع فرآورده‌های نفتی استان‌های هدف به 306 میلیون لیتر رسید

توزیع فرآورده سوخت مایع « بنزین، نفت‌گاز، نفت سفید، سوخت هوایی» در ایام مصادف با اربعین حسینی در سه استان هدف « ایلام، آبادان و اهواز» از 306 میلیون لیتر گذشت.

عباس کاظم‌پور، مدیر عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، به خبرنگار شانا گفت: توزیع سوخت در بازه زمانی ( 25 مهرماه تا 5 آذرماه) با شروع تحرکات زائران در سه استان هدف، افزایش 23 درصدی بنزین،  8.4 درصدی نفت‌گاز، 33 درصدی نفت‌سفید، 8 درصدی سی ان جی و 12 درصدی سوخت هوایی را به دنبال داشت.

وی افزود: مقدار مصرف بنزین در مناطق یاد شده در دوره زمانی 20 روزه پیش از اربعین 76 میلیون و 965  هزار لیتر بود که از پانزدهم آبان تا پنجم آذرماه با نزدیک به 18 میلیون لیتر افزایش به 95 میلیون و 34 هزار لیتر رسید.

کاظم‌پور ادامه داد: مصرف گازوئیل نیز در دوره مورد بررسی از 117 میلیون و 876 هزار لیتر به 127 میلیون و 819 هزار لیتر افزایش یافت و 9 میلیون و 943 هزار لیتر معادل 8.4 درصد رشد داشت.

وی اعلام کرد: مصرف نفت سفید نیز در مناطق یاد شده با 33 درصد رشد از 6 میلیون و 302 هزار لیتر به 8 میلیون و 414 هزار لیتر افزایش یافت.

مدیر عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: میزان مصرف گاز طبیعی فشرده (سی‎ان‎جی) با هشت درصد رشد از 21 میلیون و 513 هزار مترمکعب در دوره 20 روزه بعدی با یک میلیون و 832 هزار مترمکعب رشد به 23 میلیون و 346 هزار مترمکعب رسید.

وی ادامه داد: مصرف سوخت هوایی در مناطق عملیاتی هدف (ایلام، آبادان و اهواز) نیز با رشد 1.2 درصدی از بیش از سه میلیون و 745 هزار لیتر به چهار میلیون و 286 هزار لیتر رسید.

کاظم پور، با اشاره به تقویت موجودی مخازن استان‌های هدف و معین در این بازه زمانی، افزود: ظرفیت ذخیره‌سازی و نقاط عرضه سوخت در استان‌های هدف را به حداکثر رساندیم.

مدیر عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: برای ارائه خدمات مناسب و تامین به موقع سوخت، 12 نقطه جدید عرضه سوخت با استقرار جایگاه‌های سیار ایجاد شد.

به گفته وی، برای تعیین افزایش مصرف ناشی از مراسم اربعین باید حرکت همه کاروان‌ها و خودروهای شخصی را از اقصی نقاط کشور مورد بررسی قرار دهیم.

کاظم‌پور اعلام کرد: همه اقدامات تدارکاتی، امنیتی، تامینی و اکیپ‌های تعمیراتی و آتش‌ نشانی با توجه به پیش‌بینی افزایش مصرف و نیاز استان‌های معین برآورده شد.

وی ادامه داد: موجودی انبارها برای 20 روز پس از پایان ایام اربعین تامین و جایگاه‌های سیار در مناطقی پرتردد جانمایی شده بود.

مدیر عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: علاوه بر تقویت جایگاه‌ها، افزایش ناوگان حمل و نقل را با فعالیت هزاران نفتکش در محورهای مواصلاتی بدون رویارویی با جاده‌های پرازدحام به نقطه عرضه مدیریت کردیم.

وی، درباره ارائه خدمات سوخت‌رسانی در ایام پایانی ماه مبارک صفر گفت: همه اقدامات برای تامین سوخت زائران در مسیرهای زیارتی جهت پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگاه دیده شده بود و هیچ مشکلی در تامین سوخت مورد نیاز وجود ندارد.

کد خبر 273883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =