نفت خام خط لوله مارون - اصفهان در حال تخلیه است

نشتی خط لوله 30 اینچ مارون به اصفهان در محدوده شهرستان اردل واقع در استان چهارمحال و بختیاری با اقدام به موقع همکاران منطقه اصفهان کنترل شد.

مجتبی بشارتیان، مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان به خبرنگار شانا گفت: نشتی این خط که در پی بارندگی‌های مداوم و احتمال رانش زمین در این منطقه صورت گرفت با اقدام رئیس مرکز انتقال نفت شهید جبار زارع گندمکار، در ساعات اولیه شناسایی شد.

به گفته وی، با اعزام به موقع نیروهای عملیاتی، تعمیرات خط، HSE، حراست و بهره‌بردار، خط انتقال متوقف و با بستن شیرهای منتهی به محل حادثه، بلافاصله اقدامات لازم در شرایط اضطراری انجام گرفت و وضع نشتی، مدیریت و بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای مهار شد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان گفت: نفت خام موجود در این خط لوله با رعایت نکات ایمنی و زیست‌محیطی در حال تخلیه است و بلافاصله پس از ایمن‌سازی محیط اطراف نسبت به ترمیم آن اقدام خواهد شد.

مدیر منطقه اصفهان ادامه داد: در راستای ایمن‌سازی این خط لوله از مهرماه امسال بر اساس نتایج پیگرانی هوشمند 12 محدوده از این خط لوله به طول 310 متر تعویض شد.

بشارتیان اظهار امیدواری کرد؛ تا 24 ساعت آینده عملیات تعمیر خط لوله آسیب دیده به اتمام برسد و عملیات انتقال از سرگرفته شود.

خط لوله مارون – اصفهان با انتقال روزانه بیش از 500 میلیون بشکه نفت خام یکی از مهمترین خطوط انتقال نفت خام کشور است که با تامین خوراک پالایشگاه اصفهان و بخشی از خوراک پالایشگاه‌های تهران و تبریز، نقش مهمی در تامین سوخت مورد نیاز کشور ایفا می‌کند.

خط لوله مارون- اصفهان به دلیل عبور از ناهمواری‌های رشته‌کوه زاگرس، رودخانه‌ها و دریاچه سد کارون سه و چهار، سخت‌گذرترین خط لوله انتقال نفت خام کشور است.

کد خبر 273886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =