افزایش قیمت نفت پس از توافق اوپک فراتر از انتظارها خواهد بود

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: انتظار می رود تا فاصله نشست کشورهای عضو و غیرعضو اوپک، قیمت نفت با افزایش بیشتری همراه شود که این روند به سود و منفعت کشور خواهد بود.

احمد کیمیائی اسدی در گفت و گو با خبرنگار شانا تأکید کرد: پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) توانستیم نفت را راحت‌تر بفروشیم و دسترسی به این منابع با توافق بر افزایش تولید نفت ایران در نشست 171 وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موفقیت بزرگی برای کشور به شمار می‎آید.

وی افزود: با این که پیش بینی‎ها از نفت 50 دلاری حکایت دارد، اما انتظار می رود تا فاصله نشست کشورهای عضو و غیرعضو اوپک، قیمت نفت بازهم افزایش  یابد که این روند به سود و منفعت کشور است.

این عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران یادآور شد: دولت در کنار سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند طرح‌های عمرانی خوبی را با درآمدهای حاصل از فروش بیشتر نفت اجرایی کند.

کیمیایی اسدی گفت: با افزایش قیمت نفت در سال 96 می‌توان به منابع بسیار خوب مالی دست یافت و در طرح های توسعه‎ای و کسب و کار کشور سرمایه‌گذاری کرد.

یکصد و هفتاد و یکمین نشست کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با توافق اعضا برای کاهش تولید تا سقف ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز همراه بود و به دنبال آن روسیه نیز به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان اعلام کرد که برای همراهی با اوپک ٣٠٠ هزار بشکه از تولید خود می‌کاهد.

ایران تنها کشوری است که نه تنها تولید آن در ٦ ماه نخست سال آینده میلادی کاهش نمی‌یابد، بلکه مجاز به افزایش تولید تا ٩٠ هزار بشکه در روز است.

تحلیلگران بازار انرژی امیدوارند با اجرای تصمیم اوپک و همراهی غیراوپکی‌ها، قیمت نفت به حدود ٥٠ تا ٥٥ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

کد خبر 273888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =