مواضع اقتصادی با اهمیت‌تر از سیاست است

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران اعلام کرد که با توجه به اهمیت مواضع اقتصادی کشورها، جهت‎گیری‌های سیاسی کمرنگ می‌شود.

مهدی پور قاضی در گفت‌و‌گو با خبرنگار شانا اعلام کرد: با توجه به این‎که کشورهایی از جمله عربستان با ایران مواضع سیاسی دارند اما وقتی پای اقتصاد آنها به میان می‌آید از سوگیری‌های  سیاسی خود منصرف می‌شوند که مصداق این امر توافق برای افزایش تولید نفت خام در نشست 171 اوپک است.

وی با بیان این‎که نشست یکصد و هفتاد و یکم وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به نفع ایران تمام شد، افزود: با افزایش ارزش افزوده در کشور می‌توان سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی خوبی در کشور ایجاد و به بهبود کسب و کار و طرح‌های توسعه‌ای پرداخت.

پورقاضی گفت: وزارت نفت پس از برجام عملکرد بسیار خوبی داشته است اما برای ادامه آن نیاز به همراهی پیمانکاران داخلی و خارجی در کشور دارد که باید نسبت به گذشته مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

یکصد و هفتاد و یکمین نشست اوپک با توافق اعضا برای کاهش تولید تا سقف ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز همراه بود و به دنبال آن روسیه نیز به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان اعلام کرد که برای همراهی با اوپک ٣٠٠ هزار بشکه از تولید خود می‌کاهد.

ایران تنها کشوری است که نه تنها تولید آن در ٦ ماه نخست سال آینده میلادی کاهش نمی‌یابد، بلکه مجاز به افزایش تولید تا ٩٠ هزار بشکه در روز است.

تحلیلگران بازار انرژی امیدوارند با اجرای تصمیم اوپک و همراهی غیراوپکی‌ها، قیمت نفت به حدود ٥٠ تا ٥٥ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

کد خبر 273894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =