گسترش خودروهای برقی تقاضای نفت را کاهش می‌دهد

رونق در تولید خودروهای برقی شرکت «تسلا موتورز» می‌تواند تا سال 2035، حدود 10 درصد از تقاضای جهانی بنزین را کاهش دهد.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که دولت‌ها از سال 2025، برای مقابله با آلودگی هوا و کاهش هزینه‎‌های خود، تمایل زیادی به خودروهای برقی نشان خواهند داد.

با توجه به توافق 30 نوامبر اوپک درباره کاهش تولید نفت تا یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز، انتظار می‌رود خودروهای برقی هم بتوانند تا سال 2035 تقاضای این کالا را روزانه حدود یک تا 2 میلیون بشکه کاهش دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی هم ماه پیش (نوامبر 2016) پیش‌بینی کرده بود که میزان تقاضای بنزین جهانی به علت گسترش خودروهای برقی کاهش می‌یابد.

بااین‌وجود، انتظار می‌رود که تقاضای نفت برای چند دهه، به علت خدمات کشتیرانی، ترابری، هواپیمایی و صنعت پتروشیمی در این بخش‌ها افزایش داشته باشد.

شهرهای آتن، مادرید، مکزیکوسیتی و پاریس، روز جمعه (12 آذرماه) تعهد دادند که تا سال 2025، در اقدامی برای مقابله با آلودگی هوا، خودروهای دیزلی خود را حذف کنند. همین امر سبب جرقه‌ای برای روی آوردن به خودروهای برقی بدون دود اگزوز خواهد شد.

اگر تقاضا برای خودروهای برقی به سرعت افزایش یابد، شرکت تسلا به تنهایی نمی تواند عرضه کافی برای این نیاز داشته باشد. از این رو، شرکت‌های خودرو سازی دیگر همانند «فولکس واگن» و «فورد موتور» باید در مقیاس گسترده‌تری، خودروی برقی تولید کنند.

کد خبر 273898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =