ماهشهر، فردا پایتخت بسکتبال ایران است

هفته ششم سوپرلیگ بسکتبال ایران فردا با مصاف حساس پتروشیمی بندرامام و پالایش نفت آبادان دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، سوپرلیگ بسکتبال ایران با گذار از هفته‌های نخستین خود، رفته رفته سر و شکل واقعی خود را پیدا می‌کند. پتروشیمی بندرامام، همانطور که انتظار می‌رفت مدعی اصلی قهرمانی است. شاگردان مهران شاهین‌طبع تا پایان هفته پنجم به تیمی رحم نکردند. شهرداری اراک، شهرداری کاشان، نیروی زمینی ارتش، شهرداری تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی یکی پس از دیگری مقابل تیم قدرتمند بسکتبال ایران و آسیا تن به شکست دادند تا پتروشیمی در پایان هفته پنجم با 10 امتیاز، مقتدرانه پیشاهنگ سوپرلیگ بسکتبال ایران شود.

 

پتروشیمی، پرمهره و مدعی

پترو پس از کسب مقام سوم جام باشگاه‌های آسیا، حالا اسب خود را برای قهرمانی در سوپرلیگ زین کرده است. مدافع عنوان قهرمانی، هم پرمهره‌ترین تیم ایران به حساب می‌آید هم با حضور شاهین‌طبع از نظر هدایت تیمی هم مشکلی ندارد. با حضور بهنام یخچالی، حامد حسین‌زاده، مهراد آتشی و جرالد رابینسون، پترو از گاردهای بازیساز و شوتزنی بهره می‌برد که هریک در صدم ثانیه توان تغییر نتیجه به سود تیم خود را دارند. محمد جمشیدی، پس از پشت سرگذاشتن دوران مصدومیت هرچند با آمادگی 100 درصد به ترکیب تیمش بازنگشته اما می‌تواند وزنه دیگری در زمین برای نماینده ماهشهر باشد. اوشین ساهاکیان هم پست 4 پتروشیمی را بیمه کرده و موسی‌ نبی‌پور، محمد اسماعیلی و جیمز وایت هم از پتروشیمی بندرامام تیم قدرتمندی زیرسبد حریفان ساخته است. این میان روزبه ارغوان، سنتر ملی‌پوش پترو هم نکته اتکای مدافع عنوان قهرمانی برای موفقیت و کسب امتیاز به شمار می‌آید.

  

نفت و رویای صدرنشینی مجدد

نفت آبادان هم این فصل در همه بازی‌ها غیر از مصاف با شهرداری اراک در این شهر، عملکرد موفقی داشته است. شاگردان حماد سامری کار خود را با پیروزی نه چندان آسان مقابل تیم تازه سوپرلیگی شده لوله آ.اس شیراز آغاز کردند. نفت در دیدار دوم هم برابر نیروی زمینی کار سختی نداشت و با شکست این تیم به صدر جدول صعود کرد اما آبادانی‌ها پس از موفقیت در هفته‌های اول و دوم، در اراک مقابل تیم سختکوش محمد کسایی‌پور کم آوردند تا صدرجدول را به پترو تعارف بزنند. نفت در هفته چهارم برای جبران مافات و باقی ماندن در کورس قهرمانی شیمیدر بحران‌زده را در تهران از پیش رو برداشت اما کار نایب‌قهرمان فصل گذشته، در هفته پنجم مقابل شهرداری گرگان، دیگر تیم بحران‌زده سوپرلیگ باز هم سخت شد. هرچند شاگردان سامری به لطف امتیاز میزبانی و تجربه بالاتر خود در دیداری نفس‌گیر 68 بر 66 تیم قعرجدولی شهرداری گرگان را در سالن 17 شهریور آبادان از پیش رو برداشتند اما این دیدار زنگ خطری برای آبادانی‌ها پیش از دربی خوزستان بود. نفت اگر فردا هم مانند هفته گذشته، کند، سردرگم و ناهماهنگ بازی کند، نتیجه چندان خوبی مقابل پتروشیمی به دست نمی‌آورد.

پیوستن سجاد مشایخی به نفت و حضور این بازیکن کنار زلاتکو یوانوویچ می‌توانست زوج بسیار خوبی در گاردهای یک و دو برای نفت بسازد اما سجاد نفت هنوز با سجاد شیمیدر و مهرام فاصله زیادی دارد. سعید داورپناه، در پست 3 جانشین محمد جمشیدی شد تا کاپیتان نفت هم لقب بگیرد اما داورپناه هم هنوز در اندازه‌های خود ظاهر نشده است. شاید تمدید قرارداد محمد حسن‌زاده بهترین خبر برای هواداران پالایش نفت بود. فوروارد قدرتی ملی‌پوش نفت، همچنان از ارکان موفقیت این تیم به حساب می‌آید. آبادانی‌ها این فصل میثم میرزایی را هم از پترو به جمع خود اضافه کردند تا پدیده 2 فصل پیش لیگ ملی، کنار ایوان ماراس توان امتیازگیری و دفاع توامان نفت را بالا ببرد اما ماراس هم تا پایان هفته پنجم نمایش چندان درخشانی برای نفت نداشته است. آبادانی ها اما فردا فقط برای شکست پترو در ممکو به ماهشهر می روند. شاگردان سامری می خواهند با یک پیروزی ارزشمند، دوباره پیشتار سوپرلیگ شوند.

بازی فردا پیش از آنکه نبرد ستارگان بسکتبال ایران باشد، تقابل 2 اندیشه روی نیمکت این 2 تیم است. حماد سامری، جوانترین سرمربی سوپرلیگ بسکتبال که فصل گذشته نتایج بسیار خوبی با پالایش نفت به دست آورد و این تیم را نایب قهرمان ایران کرد از یک سو و مهران شاهین‌طبع، مربی برجسته و صاحب سبک بسکتبال ایران در سوی مقابل، تفکرات ویژه‌ای برای دیدار فردا دارند. فردا به یقین چشم بسکتبال دوستان ایران به سالن اندیشه شهرک بعثت و تقابل این دو تیم خواهد بود. دیداری که باعث شده ماهشهر فردا، پایتخت بسکتبال ایران لقب بگیرد.

کد خبر 273900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =