کشورهای آفریقایی برای همکاری با اوپک اعلام آمادگی کردند

کشورهای آفریقایی تولید کننده نفت از تلاش های کنونی اوپک برای معکوس کردن روند نزولی قیمت های جهانی نفت که از میانه سال 2014 بازار را تحت تاثیر قرار داده است، به طور کامل پشتیبانی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپک، در بیانیه انجمن کشورهای آفریقایی تولید کننده نفت (آپا) که به امضای آداما تونکارا، وزیر معادن، نفت و انرژی ساحل عاج رسیده، آمده است: ما حمایت خود را از سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در روند جلوگیری از سقوط قیمت های نفت و هرگونه تلاش کشورهای عضو این نهاد به منظور تثبیت قیمت ها در بازارهای جهانی، اعلام می داریم .

آپا در این بیانیه به نقش عمده و مهم اوپک در اجرای تصمیم خود برای ایجاد ثبات در بازارهای بین المللی نفت اشاره کرد.

در بیانیه این انجمن آمده است: تصمیم استثنایی اوپک، انگیزه و نیروی واقعی به بازار داد و نشانگر دوره تازه ای برای رویارویی با کاهش قیمت های نفت بود.

اوپک در نشست یک صد و هفتاد و یکم 30 نوامبر (دهم آذر ماه) وین، در باره کاهش تولید نفت تا یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز از اول ژانویه 2017 (12 دی ماه) به منظور حمایت از ثبات بازار توافق کرد.

آپا یک سازمان بین دولتی با 18 عضو است که در سال 1987 در لاگوس نیجریه تاسیس شد و پایگاه همکاری، تشریک مساعی و مبادله دانش و تجربه میان کشورهای تولید کننده نفت قاره آفریقا است.

اعضای کنونی این سازمان شامل الجزایر، آنگولا، گابن، لیبی و نیجریه عضو اوپک و کشورهای بنین، کامرون، چاد، جمهوری دمکراتیک کنگو، کنگو، ساحل عاج، مصر، غنا، گینه استوایی، موریتانی، نیجر، آفریقای جنوبی و سودان هستند.

کد خبر 273903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =