۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
  • کد خبر: 273941
کمیته مشترک انرژی ایران و برزیل تشکیل می‎شود

مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت از تشکیل کمیته مشترک انرژی میان ایران و برزیل خبر داد.

حسین اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: هیئت برزیلی در دیدار امروز (یکشنبه، 14 آذرماه) خواستار حضور در بخش انرژی ایران شده است.

وی با بیان این که ایران از همکاری با شرکت‌های درجه یک برزیلی استقبال می کند، تصریح کرد: مذاکرات بیشتر در این زمینه ادامه خواهد داشت.

اسماعیلی همچنین از علاقمندی شرکت‌های درجه یک برزیلی برای همکاری در بخش آب‌های عمیق خبرداد و افزود: برزیلی‌ها همچنین علاقمند به حضور و سرمایه گذاری در بخش پایین دستی هستند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت شامگاه شنبه (١٣ آذرماه) پس از دیدار با ‌فرناندو کولیو فیلیو، وزیر انرژی و معادن برزیل با بیان این که برزیل یک کشور مقتدر و یک بازار بزرگ صاحب فناوری است، تصریح کرده بود: به نظر من باید همکاری درازمدت، قوی و راهبردی با برزیل برقرار کنیم.

وی، لازمه همکاری ایران و برزیل را روابط بانکی مستحکم دانست و یادآور شده بود: در سفری که آقای طیب نیا، وزیرامور اقتصادی و دارایی ایران به برزیل داشتند بحث‌هایی در این زمینه مطرح شده که قرار است در تهران ادامه یابد.

برزیل مهمترین شریک اقتصادی ایران در منطقه آمریکای‌ لاتین به شمار می رود و حجم روابط اقتصادی 2جانبه در سال حدود 2 دلار برآورد می شود.

کد خبر 273941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =